Zelf een e-book schrijven, hoe doe je dat?

Een e-book of een boek schrijven. Veel mensen dromen ervan om zelf een boek te schrijven. Met het fenomeen e-book is dit veel gemakkelijker geworden. Ook mensen die geen uitgever kunnen vinden voor hun manuscript, kunnen nu geld verdienen met hun eigen boek. Hoe schrijf je een goed e-book?

Een goed e-book schrijven is een e-book wat verkoopbaar is en wat goed leesbaar is. Hoe schrijf je een goed e-book? Er is een stap voor stap methode ontwikkeld om een goed e-book te schrijven. Iedereen wil immers een succesvol e-book schrijven. Essentieel voor een eBook is het digitale omslag, zonder goede omslag verkopen eBooks totaal niet. Je kunt er meer over lezen bij: zelf een E-book omslag maken

Waar kan je een boek over schrijven?

E-boeken kunnen natuurlijk over van alles gaan. Van boeken over doe-het-zelf dingen, tot literaire werken.

E-boek of e-book, steeds meer in opkomst

Nog niet zolang gelden wilden niet veel mensen iets van e-boeken weten, maar tegenwoordig is dat geheel anders. e-books worden massaal verkocht omdat mensen steeds meer gebruik maken van digitale bestanden. Lezen kan je een e-book overal, op je smartphone, computer, laptop, tablet of e-Reader. Digitale boeken worden steeds belangrijker. Het leuke is dat het nu nog voor iedereen mogelijk is om op deze manier een boek te schrijven.

Zelf een een e-book schrijven waarom?

  • Zelf een e-book schrijven is voor veel mensen een uitdaging. Je kunt het boek immers onder de aandacht van een groot publiek brengen via internet. PayPro is een netwerk wat voornamelijk e-boeken verkoopt. Je kunt daar je eigen e-book te koop aanbieden en anderen mensen zullen je boek dan voor je gaan verkopen via hun websites en Twitteraccounts en mailings en dergelijke.
  • Een e-book is ook een goed alternatief voor een uitgever, Als je zelf een e-book schrijft heb je geen uitgever meer nodig. Omdat het merendeel van de schrijvers geen bekende uitgever aan de haak kunnen slaan, is een e-book een prima alternatief. Bovendien kan je met een digitaal boek heel veel mensen bereiken. Niet zelden worden e-boeken beter verkocht dan gewone boeken.

Hoe schrijf je een e-Book?

Een e-book moet goed leesbaar zijn, geen schrijffouten bevatten en een goede opmaak hebben.