Website bouwen met GDI, zelf bouwen

Een eigen website bouwen is makkelijk als u met kant en klare software werkt zoals de sitebuilder van GDI. Als u een GDI account hebt, kunt u meteen beginnen met het bouwen van uw eigen website. Als u een website bij Global Domains International heeft geregistreerd bezit u een eigen .ws (WebSite) domeinnaam en u dan mag tien extra e-mailadressen aanmaken en gebruiken.

Steeds meer mensen kiezen voor een Ws website. WS staat voor WebSite. Een leuke bijkomstigheid is dat u geld kunt verdienen met GDI. Hoe bouwt u een website met de sitebuilder van GDI en hoe maakt u de nieuwe e-mailadressen aan? Kijk bij Global Domains International om te zien wat GDI is, hoe u er geld kunt verdienen met domeinnamen, en hoe het werkt.

De software om een eigen website te bouwen met de GDI sitebuilder, is gebruiksvriendelijk en staat online. De software kunt u vinden in uw GDI account. U hebt geen kennis van HTML nodig om de website te bouwen. In dit artikel ga ik u uitleggen hoe u de e-mailadressen moet aanmaken en hoe u pagina's voor de website maakt. U kunt een zakelijke website bouwen, of een persoonlijke website.

Extra e-mailadressen aanmaken

U krijgt de mogelijkheid om tien extra e-mailadressen te maken, als u bij GDI een domeinnaam geregistreerd heeft. Om de e-mailadressen te activeren en een naam te geven, gaat u als volgt te werk:

  • Log in op uw account bij Global Domains International.
  • Links in het menu, onder ‘Domains’ ziet u ‘Setup Your Email’ staan. Klik daar op.
  • In het formulier ziet u staan’ Create New Mailbox’. Tik daarin het gewenste e-mailadres. Dat wil zeggen, alles wat u voor het apenstaartje @ geplaatst wilt zien.
  • Klik daarna op ‘create mailbox.’
  • U ziet nu een mededeling met betrekking tot een tijdelijk toegekend wachtwoord voor uw nieuwe e-mailbus. U moet dat wachtwoord overtikken in een venstertje en dan op ‘confirm’ klikken.
  • Uw nieuwe e-mailadres is nu aangemaakt, en de mailbox is nu te gebruiken

GDI sitebuilder, website bouwen, stap voor stap

Om een website te bouwen met de GDI Sitebuilder, logt u in met uw gegevens bij uw GDI account. Ga als volgt te werk om gebruik te maken van alle functies om de website te bouwen:

  • Links in het menu van uw GDI account ziet u staan: Domains. Daar onder staat ‘Build Your Website’. Klik daar op.
  • U logt nu in op de sitebuilder.
  • Kies voor ‘create page.’
  • U ziet nu een pagina waar u kunt kiezen uit een hele reeks categorieën met templates. Kies eerst de categorie die bij uw website past

U kunt kiezen uit vele mooie templates, met en zonder flash. U kunt voor uw template kiezen uit vele verschillende categorieën, afhankelijk van het type website wat u bouwen wilt. Zoals:

  • Business (zakelijke website)
  • Nature (natuur)
  • Hobby (website over hobby’s)
  • Family (gezin)
  • Health (Gezondheid)
  • Music (muziek)
  • General (algemeen)
  • Basic (standaard)
  • Personal (persoonlijk)
  • Shapes (vormen)
  • Sports (sport)
  • Hitech (techniek)

Klik op een template die u bevalt, zakelijk of persoonlijk, en klik op ‘next’ om de andere templates binnen de categorie te bekijken.

  • Maak een keuze voor een template dat u geschikt vindt voor de sfeer van een pagina van de website die u wilt gaan bouwen. Als u gekozen heeft, klik dan op de template en klik op next. Als u toch liever een andere categorie wilt, klik dan op ‘back’. Als u een keus gemaakt heeft, klikt u op ‘next’. De template wordt nu geladen. Voor het voorbeeld in dit artikel heb ik gekozen voor een template met flash.
  • Op de pagina ziet u een witte cirkel oplichten. U wordt verzocht om daar de titel van de pagina in te tikken. Als uw pagina bijvoorbeeld over laptops moet gaan, dan kunt u in de witte cirkel ‘laptops’ intikken. U kunt er alle intikken wat u wilt. Uw pagina zal de titel dragen die u kiest. Tik op next als u tevreden bent over de ingetikte woorden
  • Er licht weer een ballon op. U wordt steeds gevraagd om gegevens in te tikken die u zichtbaar wilt laten verschijnen op de pagina. Bijvoorbeeld een e-mailadres, telefoonnummer, enzovoorts. Als u bepaalde gegevens niet op de website wilt hebben, vult u niks in en klikt op next.
  • Als u klaar bent met algemene gegevens invoeren, verschijnt er een keus om tekst op de pagina te gaan zetten of om een foto of plaatje toe te voegen. Als u op tekst klikt, opent zich een venster waar u tekst in kan schrijven. Schrijf een duidelijke tekst voor de pagina in het venster. U kunt de tekst altijd later nog zo vaak veranderen als u wilt. In het menu van het venster kunt u kiezen uit lettertype, afmeting van de letters, worden vet schrijven en cursief, enzovoorts. U kunt dit het beste even uitproberen zodat u vertrouwd raakt met de opmaak.
  • Om een plaatje of foto op de pagina te zetten, klikt u op ‘Image’ dan op ‘browse.’ Kies de foto op uw PC die u wilt plaatsen, de foto wordt geupload zodra u die gekozen heeft. Dit kan even duren
  • Als de foto is opgeladen kunt u kiezen voor ‘page preview’ of voor ‘publish page.’ Bij preview ziet u de pagina hoe hij eruit zal komen te zien, bij ‘publish page’ wordt de pagina gepubliceerd. (U kunt de pagina ook dan nog altijd wijzigen)
  • Als u op publish geklikt heeft, is de pagina aangemaakt en dan staat deze online. U kunt op deze manier vele pagina’s maken.

Pagina van GDI website wijzigen

Om een pagina van uw GDI website te wijzigen, logt u gewoon in op uw account en gaat naar de sitebuilder bij ‘build your website.’ In het menu ziet u de lijst met pagina’s die u al gebouwd heeft met de sitebuilder. De pagina’s zijn genummerd. Bepaal welke pagina u wilt wijzigen en ga als volgt te werk:

  • Kies voor ‘edit’
  • De pagina opent zich. Links is een menu waar u uit kunt kiezen, maar om de tekst van een bestaande pagina te veranderen, dubbelklikt u op de tekst op de pagina. Dit is ook met rode letters in het ‘edit’ menu aangegeven.
  • Klik op OK als u tevreden bent, daarna op ‘publish’ links in het menu. Als u verzuimd om op ‘publish’ te klikken, zullen de wijzigingen niet opgeslagen worden. Als u op ‘publish’ geklikt heeft, kunt u het programma afsluiten of u kunt verder gaan met het bouwen van de website.

Pagina van website verwijderen

Om een pagina van uw .ws website te verwijderen, logt u in op de sitebuilder en in het overzicht van uw pagina’s klikt u op de prullenbak rechts. U kunt de pagina dan blijvend verwijderen.