Wat is Twitter?

Wat is twitter? Hoe maak je een account aan? Hoe krijg je followers op Twitter? Hoe moet je Twitteren? In dit artikel word je uitgelegd wat Twitter nou eigenlijk is. Als je een bloeiend twitter account wilt krijgen met veel followers, neem dan Tweet Adder. Het is een geweldige tool om snel veel followers te krijgen, en de followers passen bij jouw tweets. Ideaal dus om een groot publiek te bereiken binnen een korte tijd. De adder zorgt er ook voor dat er personen gevolgd worden, maar accounts die na een tijdje niet meer actief zijn, selecteert Twitteradder uit en ook mensen die je niet terug gevolgd hebben, zet hij aan de kant. Op die manier wordt je twitter account volledig geautomatiseerd en het wordt een actief succesvol account.

Twitter is enorm populair. Een gouden idee. Niet meer dan 140 tekens per bericht, en op die manier hou je contact met andere twitteraars, met je vrienden of met de hele wereld…
Een twittercount aanmaken bij Twitter is de eerste stap naar je eigen Twitteraccount. Het account aanmaken is eenvoudig en heeft verder geen aanwijzingen nodig. Verzin een originele gebruikersnaam en klik op sign up. Het is natuurlijk ook mogelijk om je eigen naam of je bedrijfsnaam te gebruiken. Maar wat is Twitter eigenlijk?

Wat is Twitter?

Twitter valt onder sociale media. Een medium waarmee je veel mensen kunt bereiken. Op Twitter kan je korte berichten plaatsen, berichten van niet meer dan 140 tekens. Die berichten worden tweets genoemd. Iedereen die ook een twitteraccount heeft, waar ook ter wereld, kan dat bericht lezen. Twitter brengt de wereld dichterbij. De meeste tweets worden op Twitter in het Engels geschreven, maar wereldwijd tweeten mensen vanuit hun eigen land in het Engels. Je kunt echter ook gerust twitteren in je eigen taal. Er zijn veel Nederlandse en Belgische twitteraars. Je mag zelf beslissen welke taal je makkelijker of prettiger vindt. Als je veel Nederlandse twitteraars bereiken wilt, tweet je in het Nederlands. Als je overal wereldwijd mensen wilt bereiken, tweet dan in het Engels. Bijvoorbeeld om een product of idee te promoten.

Twitter, wat heeft het voor nut?

Twitter valt onder sociale media. Je kunt dus veel mensen bereiken via Twitter. Daarom is Twitter zakelijk erg aantrekkelijk. Als je veel followers hebt, zien zij dagelijks jouw berichten. Als je op die manier je product promoot, kan je veel verkopen. Maar twitter is ook leuk voor zomaar… Je onderhoudt contact met je vrienden. Zij voegen je toe aan hun Twitter account door je te gaan volgen. Je krijgt steeds meer followers. Jij kan hen ook volgen. Zo zie je dagelijks wat ze zoal meemaken of opschrijven. Mensen die jou volgen kunnen lezen wat jij zoal meemaakt.

Hoe volg je iemand?

Iemand volgen op Twitter is eenvoudig. Je klikt gewoon op follow bij de tweets van die persoon. Probeer het maar eens. Klik op de naam van het account, en daarna op follow. Als je iemands gebruikersnaam weet, kan je ook gewoon die naam intikken bij zoeken, met een @ ervoor. Bijvoorbeeld: @geldweb Daarna klik je op follow. Maar wie moet je volgen?

  • mensen die je kent
  • personen die schrijven over onderwerpen die je interesseren
  • beroemdheden
  • zakelijke contacten
  • personen die in jouw producten interesse kunnen hebben
  • overige zakelijke redenen

Twitter wordt dus gebruikt voor verschillende doeleinden. Zakelijke maar ook persoonlijke, of gewoon om contacten te onderhouden met vrienden. Miljoenen mensen zijn er via twitter te bereiken. Wil je een groot twitteraccount met veel followers, koop dan: Tweet Adder Downloaden.

Antwoorden en reageren.

Soms wil je reageren op andermans tweets, hoe doe je dat dan? Om te antwoorden heb je drie mogelijkheden:

  • Klik op @reply
  • Stuur een privebericht/direct message
  • of mak reclame voor iemand via @mention

Retweet sturen.

Als je een bericht ziet wat je aan jouw followers wilt laten lezen, klik dan op retweet. Het staat onderaan elk bericht, zodra je met je muis over een bericht gaat zie je het woord retweet er onder staan. Je kunt alleen berichten van anderen retweeten. Probeer het direct uit bij een tweet van @geldweb

Links plaatssen.

Als je een link in je tweet plaatst, met http erbij, dan maakt twitter daar meteen een gewone link van. Je hoeft verder dus niks te doen. Lange urls kan je inkorten via bijvoorbeeld de website Tinyurl.

Foto plaatsen op Twitter?

Via www.twitpic.com kan je foto's plaatsen op twitter. Je logt in met je twitteraccount gegevens. Je upload de foto die je twitteren wilt en je schrijft er een bericht bij, als je dat wilt. Uploaden en klaar.