Voetschimmel, welk middel helpt er tegen?

Voetschimmel is een vervelend kwaaltje. De huid van de voeten jeukt, brand, ziet rood en irriteert. Huidschimmels kunnen ook op andere plaatsen van het lichaam voorkomen. Gelukkig zijn huidschimmels over het algemeen goed te behandelen, hoewel schimmeltjes op de huid wel hardnekkig kunnen zijn en regelmatig kunnen terugkeren. Daarom is het belangrijk dat u de voetschimmel niet alleen op de aangedane plek behandelt, maar ook enkele centimeters om de rode plekken heen. De schimmel zit namelijk ook om de geïrriteerde plekken heen, ook al ziet u dat niet.

Online crème tegen huidschimmel bestellen: middel tegen voetschimmel (zoekwoord: voetschimmel) heeft als voordeel dat het discreet is en je niet in de winkel hoeft te vragen naar dergelijke middelen. Zoek op de site naar het woord: voetschimmel. Voetschimmel komt zeer vaak voor. Hoewel er duizenden schimmels bestaan, komen er op de voeten meestal slechts twee soorten voor die voetschimmel veroorzaken:

  • Trichophyton rubrum
  • Trichofyton mentagrophytes

Voetschimmel herkennen, wat zijn de klachten?

De voetschimmels bevinden zich in de hoornlaag van opperhuid en ze veroorzaken daar jeuk, rode plekken, irritaties, natte plekken en huidschilfers… de plekken kunnen tussen de tenen zitten of op andere plaatsen, zoals aan de zijkanten van de voeten. Bij vochtige voetschimmels wordt ook wel van zwemmerseczeem gesproken. U loopt deze schimmel ook gemakkelijker op in zwembaden en gymnastiekzalen. Namelijk op plaatsen waar veel op blote voeten gelopen wordt. Als er een duidelijke rode rand zichtbaar is om de plekken, noemt men dit vaak ringworm. Voetschimmel is goed te behandelen met bijvoorbeeld anti-schimmel crèmes, maar het vergt wel een beetje doorzettingsvermogen.

Er zijn verschillende crèmes op de markt om voetschimmel te behandelen. De meeste mensen kiezen voor crème, omdat deze effectief is bij juist gebruik. Draag katoenen sokken en was uw voeten dagelijks met lauw water, daarna goed afdrogen.