KITE-SURFING

Kite Village ligt 5 min van het Zabagrad resort en 10 min van Lahami Bay (Egypte) resort. Je wordt opgehaald door een pick-up of busje van Kite-Village. De leiders van het center Thailia en Roland (beide Duits) zijn super vriendelijk. Wij als enige Nederlanders bevonden ons tussen een groep van 8 anderen. Duitsers werden meteen voorgesteld aan de groep en bekend gemaakt op de spot. Wij hadden een Lagune van 800 m2 geheel voor 10 mensen (alle ruimte van de wereld dus).

De Lagune is vrij van stenen of scherpen schelpen je kan dus gewoon zonder schoentje varen. De omgeving is super. De Mangrove bosjes en bomen in het water zorgen ervoor dat dit echt een paradijs is. De spot ligt midden in Natuur reservaat (hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat je hier mag Kiten). Wij hebben van de 9 dagen, 9 dagen goede wind gehad met een aantal dagen starten met 35 knopen en in de dag eindigen met 15 knopen. Voor de spot liggen 2 eilandjes waar je Up wind naar toe kan varen om vervolgens down wind terug te komen.

Kite surfen is populair bij jong en oud

Lagune

De lagune waar je overheen komt is echt super mooi. De manta's en grote zeeschildpadden schieten onder je door. Vergeleken met El gouna is dit 100 x beter. Maar wat heb je niet in Hamata?

  • Winkeltjes. (Er zijn twee houten krotten waar je iets kan kopen)
  • Toeristen. (rustig dus…)

Je moet dus niet verwachten dat je ergens kan stappen en kan shoppen. Je zit daar echt in de Middle of No-where maar het kiten is er super!