Tuinmachine of grasmaaier?

Tuinen en parken moeten goed verzorgd worden. Het onderhoud van gras gazon gebeurd met een tuinmachine of grasmaaier, afhankelijk van het oppervlakte van uw tuin. Husqvarna heeft een tuinmachine op de markt gebracht, die u voor meerdere doeleinden gebruiken kunt. U kunt ermee grasmaaien, maar ook snoeien en gebruikmaken van stokzaag, heggenschaar, kantensnijder, bladblazen en trimmen.

Een tuinmachine heeft meer opties dan een grasmaaier. Een grasmaaien is geschikt voor dat ene belangrijke doel, namelijk het maaien van het gazon. Als u tuinieren belangrijk vindt is een tuinmachine met meerdere opties wellicht geschikt voor u. Denk dan eens aan de tuinmachine van Husqvarna, waar u zowel mee kunt maaien als snoeien en trimmen en dergelijke. De een vindt het prettig om alles in een apparaat te hebben, de ander heeft liever afzonderlijke machines of tuingereedschap. Een multifunctionele tuinmachine voor thuisgebruik heeft voor en nadelen. Het steeds moeten verwisselen van onderdelen kan wellicht lastig zijn. Aan de andere kant scheelt het ruimte en heeft u alles bij de hand in een apparaat. Kijk voor betaalbaar en kwalitatief goed tuingereedschap eens bij het immens populaire: Leen Bakker Zoek op de website bijvoorbeeld naar: grasmaaier, trimmer, heggenschaar, tuingereedschap, enzovoorts. Of naar leuke meubels voor uw tuin of huis. (Aanrader!)

Tuinieren

Struiken, heggen en bomen kunt u niet zomaar naar uw idee snoeien. Er is kennis van snoeien voor nodig en u moet weten wanneer u wel en niet moet snoeien. Ook het gras heeft bepaalde verzorging nodig. Elke week verzorgd u het gazon en u snoeit wanneer nodig. Grasmaaier, heggenschaar of tuinmachine komen goed van pas om de planten in de tuin te snoeien en te verzorgen.

tSXUUc

Droomhuis met grote tuin.

Grasmaaien of tuinmachine?

Voor een gewone tuin bij een woonhuis is de grasmaaier of kleine tuinmachine prima, voor parken gebruikt men uiteraard zwaardere tuinmachines. Met de heggenschaar kunt u in de tuin aan huis de heg bijhouden. Maar hoe moet u snoeien?

Snoeien. Hoe leert u snoeien?

Als u geen ervaring heeft met snoeien van bomen en struiken en dergelijke, is het zeker zinvol om online de cursus Leren Snoeien te volgen. Met behulp van een heldere uitleg en videofilmpjes leert u perfect snoeien als een professionele hovenier, zodat uw tuin (en alles wat erin groeit), geen schade oploopt. Download de cursus snoeien en bekijk direct de filmpjes met uitleg