Tuinhuisje of schuur bouwen, waar moet u op letten?

Een tuinhuis of schuur bouwen, is handig als u voldoende ruimte in uw tuin heeft. Tuinhuisjes of schuurtjes kunnen tegenwoordig kant en klaar gekocht worden bij een goede bouwmarkt. U kunt al voor een zeer kleine tuin, een tuinhuisje kopen. Voor grote tuinen zijn er zeer grote tuinhuizen te koop, waar u bijna een tweede kleine woning in kunt zien.

Wat kost een tuinhuis of blokhut?

Een tuinhuis in uw tuin is een prachtige aanwinst. Als u een grote tuin heeft is het absoluut aan te raden. Een blokhut kan zo groot zijn dat het eigenlijk zonde is om het als schuur te gebruiken. Het wordt dan gebruikt als gastenhuis of als een extra kamer. Tuinhuizen of blokhutten kunt u kopen vanaf ongeveer 900,-, maar er zijn soms goedkopere te verkrijgen, zoals: Kijk eens rond bij: ManyMoreStores (zoeken naar blokhut of tuinhuis). Vanaf 600,-.

Tuinhuis.jpg

Bodem

Voordat u een blokhut, schuur of tuinhuis in uw tuin gaat plaatsen heeft u een stabiele ondergrond nodig, die waterpas is. Dit is van essentieel belang. Als de grond scheef is, kan het huisje niet goed geplaatst worden.

Zelf een tuinhuis bouwen

U kunt natuurlijk ook zelf een tuinhuis bouwen. U moet dan wel gouden handen hebben en een goed ontwerp. Het ontwerp moet aan de voorwaarden van een tuinhuisje voldoen.

Voordelen van een tuinhuis

Een tuinhuis zorgt ervvoor dat u spullen droog kunt opbergen, maar er zijn ook mensen die het huisje gebruiken als een ruimte waar ze overdag lekker kunnen zitten. Het kan ook omgetoverd worden als een speelhuis voor de kinderen. Dat is natuurlijk de droom van elk kind. Een tuinhuis kan ook dienst doen als schuurtje, waar u fietsen neerzet of gereedschap bewaart.