Trends 2011. Wat zijn de nieuwste trends?

Trends. Hype, succesnummer. Steeds komen er nieuwe trends bij. Op velerlei gebied. Ook op internet ontstaan er steeds meer trends. In de zakenwereld ziet u een toename van het aantal zakenreizen. Ook internet zelf is een niet meer te stoppen trend. Een hoe maakt u reclame? Een nieuwe trend is om reclame te maken voor uw bedrijf of website via sociale media. Probleem: de consument kan het niet altijd waarderen, met name op YouTube is het hinderelijk als je een commercial te zien krijgt die je niet kunt overslaan.

Zo ontstaan er steeds weer nieuwe trends die hip zijn, een hype worden, die in de mode zijn. Op het gebied van mode, marketing, uitgaansgelegenheden, internet… Een product kan een trend zijn of een website kan een trend zijn. Sociale Media is ook een trend waar miljoenen mensen gebruik van maken. Denk hierbij aan Twitter, Facebook, Youtube en Hyves. Ook forums kunnen snel een trend worden, of datingsites, leuke gewoontes of uitvoering van nieuwe ideeën. Een goede trend blijft een tijdje overend.

Een goede trend blijft een tijdje overend

Trends die erg goed zijn gaan lange tijd mee. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Hyves, Youtube, Twitter, of trends op heel ander gebied, bijvoorbeeld het zogenaamde Proteïne dieet. Als een trend echt waarde heeft, zal het geen eendagsvlieg zijn. Er zijn ook websites waar ze trends proberen te volgen. Men houdt dan zo goed mogelijk bij wat de laatste trends zijn of wat de nieuwste hypes kunnen worden.

Smartphones

Smartphones zijn een trend op het gebied van mobiele telefonie. Het gewone mobieltje is allang niet meer zo interessant als de multifunctionele smartphones van dit moment. Mooie smartphones waarmee u lekker kunt internetten, e-mailen, videochatten, films kijken, enzovoorts, enzovoorts. Een trend die niet snel zal overwaaien. Iets beters is er gewoon nog niet.

YouTube

Youtube is ook zo'n trend in sociale media waar de hele wereld inmiddels van mee geniet. Ook Youtube heeft een soort eeuwigheidswaarde. Je weet nu al dat het over tien jaar nog steeds zal bestaan en dat het alleen maar nog meer aan populariteit zal winnen. Ook in 2011.

Uitgaan

Ontspanning blijft een trend die niet zal overwaaien. Op vakantie gaan, een paar dagen er tussenuit, ontspanning zoeken in Wellness Centra, een dagje weg, hotelbonnen cadeau geven, enzovoorts. Maar ook een bezoek aan het theater of de bioscoop, is nog steeds geliefd.

3D TV

3D TV zal de wereld snel veroveren en ik verwacht dat we al snel niet meer zonder zullen kunnen. 3D games zullen binnen afzienbare tijd volgen, zodat je virtueel de games binnen kunt stappen. Het lijkt me nog een kwestie van tijd. Wanner zal de trend zich doorzetten?

Online communicatie

Omdat steeds meer apparaten de mogelijkheid bieden om het internet te gebruiken, neemt de behoefte en het belang van online communiceren toe. Via de iPad, computers, Smartphones en-zo-meer, is online vergaderen, onderwijs volgen en zaken plannen, een trend die voorlopig alleen maar aan populariteit zal winnen.