Tickets kopen

Tickets kopen. Kaartjes kopen. Waar koopt u kaartjes voor concerten, toneel, theater, concerten optredens, artiesten, concerten, enzovoorts? Kaartjes voor grote evenementen of populaire optredens, of bijzondere voetbalwedstrijden, zijn meestal al snel uitverkocht. Hoe komt u dan alsnog aan een kaartje?

Menige verkoper heeft zich gespecialiseerd in het kopen en verkopen van kaartjes. Mensen kunnen er hun tickets te koop aanbieden en anderen kunnen er tickets kopen, ook als ze officieel al nergens meer te krijgen zijn. Daar zitten voor en nadelen aan. Voordelen zijn dat u alsnog een kaartje kunt krijgen voor een optreden, het nadeel is dat sommige kaartjes zo populair zijn dat de prijs hoger is dan de aankoopprijs. Menige ticketverkoper is gewoon een handelaar die zo snel mogelijk zoveel mogelijk tickets voor optredens heeft gekocht met het doel ze daarna met grote winst te verkopen.

Kaartjes kopen of aanbieden

Kaartjes kopen en doorverkopen puur voor de winst, mag niet. Enkele kaartjes te koop aanbieden is begrijpelijk en toegestaan, maar winst proberen te maken door tientallen kaartjes in te kopen en dan duur te verkopen, is verboden. Biedt dus alleen enkele tickets aan, als een avondje voor u niet door kan gaan. Andersom, als kaartjes krankzinnig duur worden aangeboden, beloon dit dan niet door ze te kopen. De voordelen van deze sites zijn echter ook overduidelijk. U kunt naar optredens van Anouk, voetbalwedstrijden, of concerten van One Direction of andere beroemdheden, dankzij het bestaan van deze website. Toch maar eens een kijkje nemen dus.