Thuiskapper worden. Hoe leer je zelf knippen?

Sinds kort bestaat de opleiding thuiskapper. U leert dan op professionele wijze haar knippen, in model brengen, föhnen, oude en nieuwe knip en model technieken. Kappen is een kunst op zich. Een goede kapper kost aardig wat duiten. Misschien heeft u zelf wel eens een thuiskapper over de vloer gehad. De thuiskapper heeft leren knippen, verven, haar in model brengen met krullers, krultangen, stijltang of door middel van föhnen, en de thuiskapper kan ook haar verven. Een officiële thuiskapper is minimaal in het bezit van het certificaat thuiskapper. U kunt nu ook zelf thuiskapper worden, met deze fantastische cursus: Thuiskapper worden.

Met de cursus Thuiskapper leert u niet alleen haarstyling, zelf haar knippen en in model brengen, maar ook haar verven, haar föhnen, op de goede manier permanenten en watergolven. Tevens leert u advies geven over het juiste kapsel en de goede behandeling voor haar. U wordt een echte thuiskapper. Ook kniptechnieken die vroeger werden toegepast, komen in deze veelzijdige thuisopleiding aan bod. U leert dus zeer veel en u wordt op deze manier een allround thuiskapper. Dit is natuurlijk handig en geldbesparend om uw eigen familie en gezin te knippen, maar u kunt ook geld verdienen met de cursus Thuiskapper worden, door anderen te knippen en te kappen.

hhh40.png

Zelf haar leren knippen maakt u tot thuiskapper

Haar leren knippen?

Heeft u altijd al haar willen leren knippen, dan is deze cursus voor ui ideaal. Haar knippen vergt echt inzicht, omdat het haar anders niet goed geknipt wordt. U leert alle kniptechnieken kennen en toepassen op echt haar. Bij de cursus krijgt u 17 instructiefilms op DVD. U kunt de instructies zo vaak opnieuw bekijken als u wilt en stap voor stap uitproberen. Leren knippen en kappen is enorm leuk en uitdagend, maar ook een heerlijk gevoel als u eenmaal weet hoe u als een volleerde kapster of kapper weet hoe u moet knippen, verven, kappen, permanent aanbrengen, enzovoorts.

Een coupe leren maken

Het haar in een bepaald model brengen wordt een coupe genoemd. Het haar kan en nieuwe coupe krijgen door het te knippen, verven, föhnen… Heel bekend is bijvoorbeeld ook de coupe soleil, een coupe waarbij zonnige blonde streepjes worden aangebracht in het haar.