The Red Book of Liber Novus van C.G. Jung, waar te koop?

The Red Book of Liber Novus van C.G. Jung (Het Rode Boek) is eindelijk in druk verkrijgbaar. Oorspronkelijk heette het boek Liber Novus, wat ‘Een Nieuw Boek’ in het Latijn betekent. De Zwitserse psycholoog Carl Gustav Jung schreef en tekende gedurende een periode van 16 jaar aan het boek, in de jaren 1914 tot 1930. Hij zou het later zelf de belangrijkste periode in zijn leven noemen. Zijn erfgenamen gaven eerst geen toestemming om het boek te publiceren, maar uiteindelijk besloot zijn kleinzoon anders. The Red Book is alleen in het Duits en in het Engels te verkrijgen en is te koop bij:

Klik hier voor: The Red Book Te koop bij Bol.com (195, euro)

Collectible The Red Book

Soms is dee collectible te koop bij Amazon, wat zeer uniek is. De collectible is uiteraard zeer prijzig. Ongeveer $2900,-

Filmpje over The Red Book van Jung

The Red Book, wat kost het?

Jarenlang werd het 205 pagina’s tellende boek, wat voorzien is van vele tekeningen van Jung’s hand en voorzien van teksten in gekalligrafeerde letters, niet openbaar gemaakt. In de periode dat hij het boek gebruikte om tekeningen en aantekeningen in te maken, had hij hallucinaties en hoorde hij stemmen, omdat hij aan een psychose leed. In 2009 werd het boek pas openbaar gemaakt en gepubliceerd. De eerste druk was een exacte kopie van het origineel en kostte ruim 2000,-. Jungianen kunnen eindelijk hun hart ophalen met een betaalbare versie van het boek van 180,- euro, hoewel het boek bij Bol.com momenteel een stukje goedkoper is. Het is een uniek document, voorzien van ontelbare indrukwekkende spirituele tekeningen.

Liber Novus

Het boek werd in Duits en Engels gepubliceerd. De titel The Red Book is eigenlijk niet correct. Jung zelf noemde het boek hoogst zelden Het Rode Boek. De titel in het boek is Liber Novus, Het Nieuwe Boek. Liber Novus staat in de uitgave wel direct onder de titel The red Book.

The Red Book is een dik boek en het oorspronkelijke Liber Novus had een rode kaft. Het bevat indrukwekkende teksten van C.G. Jung, en vele tekeningen van zijn hand. Het is een uniek boek. De tekeningen zijn indringend en ongelooflijk kleurrijk en minutieus voorzien van symbolen, bijvelse figuren en spirituele zaken en figuren, waarbij voral het goed en het kwaad cvaak aan bod lijken te komen. The Red Book of Liber Novus is een zeer bijzonder boek van een zeer bijzonder mens, gecreëerd gedurende een zeer bijzondere periode in zijn leven. Iedereen die wil weten over C.G. Jung en zijn leven, mag of kan dit belangrijke document niet missen.