Tekst Opmaak Artikel Feeder

Artikel feeder. Hoe plaats je hier artikelen?

  • Artikeltjes plaatsen is eenvoudig: rechts van elke pagina zie je Artikel toevoegen staan.
  • Vul daar de titel van je artikel in, daarna klik je op de button met 'new page'. Er opent zich dan een venster waar je je artikel kunt plaatsen.
  • Plaats je artikel in het venster.
  • Plaats minimaal 100 woorden (Wel zelf schrijven. Je mag geen tekst kopiëren van een andere site.
  • Je kunt de tekst opmaken met koppen en andere opmaak, als je dat wilt. Om de zoekresultaten te verhogen zijn koppen en zoekwoorden belangrijk.
  • Als je tevreden bent over je tekst, klik dan op save onderaan het venster.
  • Je kunt je pagina(s) altijd wijzigen door later op edit te klikken. (als je anoniem plaatst kun je geen pagina's wijzigen)
  • Probeer zoveel mogelijk je eigen spelfouten te herstellen.

Tekst opmaken, hoe?

  • Zet belangrijke keywoorden vet door twee sterretjes **voor het woord en twee sterretjes achter het woord te zetten. Overdrijf dit niet.
**vette letters**
  • Zet woorden in cursief door twee schuine strepen // voor het woord en twee achter het woord te zetten. Ook niet overdrijven.
//schuine letters//
  • Onderstreep woorden door twee lage streepjes achter elkaar __ voor een woord en na een woord te zetten.
__onderstrepen__
  • Maak tekst groter (bijvoorbeeld de inleiding bij non-fictie, of tussentitels/koppen):
+ Met een plusje en een spatie wordt de tekst extra groot
++ Met twee plusjes en een spatie wordt de tekst groot
+++ Met drie plusjes en een spatie wordt de tekst groter dan gewoonlijk
++++ Met vier plusjes en een spatie wordt de tekst groter dan gewoonlijk
  • Als tekst gekopieerd is of als tekst aanstootgevend is, kunnen wij de tekst wijzigen of deleten.
  • Als wij het nodig vinden, kunnen wij de tekst opmaken (kopen invoegen bijvoorbeeld) om de site mooi en geordend te houden.
  • Links plaatsen naar artikelen op andere websites, is toegestaan

Uitleg opmaak van koppen, bold, onderstrepen…

  • Koppen in een tekst zijn erg belangrijk, want daar zoeken de zoekmachines naar zoekwoorden. Dit beïnvloed de zoekresultaten. Zet dus de woorden waar mensen naar zullen zoeken via Google, in de koppen/titels van je artikelen.
  • De vette woorden worden door zoekmachines gezocht dus de woorden die je vet zet moeten relevant zijn voor je tekst. Lidwoorden zijn uiteraard niet relevant. Niemand zoekt bij Google naar de woordjes 'de, het of een'. De titel van een tekst is relevant als het over het onderwerp van je tekst gaat. Voorbeeld: Gaat een artikel over vuurwerk? Noem in de titel van het artikel dan het woord 'vuurwerk'. De sleutelwoorden in de tekst, bijvoorbeeld 'vuurwerk, siervuurwerk, oudejaarsavond' zet je vet. Zoek een titel die keywoorden/sleutelwoorden bevat: Bijvoorbeeld Vuurwerk op oudejaarsavond. Zo'n titel bevat dan dus twee keywoorden waar mensen wel op zullen zoeken, namelijk vuurwerk en oudejaarsavond. Op die manier 'weet' de zoekmachine dat jouw artikel over vuurwerk en over oudejaarsavond gaat. Vraag je steeds af: waar zullen mensen naar zoeken op internet? Hoe zullen ze mijn artikel kunnen vinden? Wat zijn de belangrijkste zoekwoorden van mijn tekst?
  • Verzin een relevante titel voor elk artikeltje.

Unieke content, wat is dat?

Unieke content wil zeggen dat de inhoud van je artikel, geen kopie is. Je mag nooit tekst van anderen overnemen. Je mag wel de tekst van een ander als inspiratiebron nemen voor een nieuw artikel.

  • Maar hoe unieker het onderwerp (dus als er nog niet zoveel over geschreven is) hoe hoger je in de lijst met zoekresultaten komt te staan.
  • Maar ook: hoe meer links naar jouw teksten op deze site, hoe hoger jouw teksten in de lijsten op zoekmachines komt te staan. Kan je dus de link naar je werk ergens plaatsen, dan wordt je om meerdere redenen vaker gelezen. Links op je hyves naar je werk op deze site, of een link naar je werk vanaf een weblog of ergens anders, dat helpt enorm, niet alleen omdat mensen er dan op kunnen klikken, maar vooral ook omdat Google een tekst waar links naartoe geplaatst worden, hoger waardeert en dus kom je hoger in de lijst met hits te staan.
  • Deze website is ook een feeder voor artikelen, want je mag hier links naar artikelen plaatsen.
  • Hoe meer links naar jouw teksten zijn geplaatst, hoe belangrijker zoekmachines jouw teksten waarderen in de zoekresultaten. Hun automatische beloningssysteem is daarop afgesteld. Dus: hoe meer keywoorden die vet staan of die in een titel staan, en hoe meer links naar jouw teksten, hoe meer bezoekers je krijgt. Het is wel zo dat je tekst dan nog niet op een andere site moet staan, want dan beschouwen zoekmachines je tekst weer als niet uniek en zelfs als gekopieerd en dan word je juist bestraft met een een plekje onderaan de zoekresultaten.
  • En ook: mensen zoeken vaak naar informatie op het internet dus als je een stukje informatie met keywoorden bij je teksten plaats, bij wijze van inleiding, dan krijg je ook meer bezoekers dan alleen maar omdat je een artikel geschreven hebt.

Ik hoop dat het belang van keywoorden jullie nu wat duidelijker is, en ook waarom een titel altijd groter gezet wordt.

  • Ook tussentitels in een tekst kun je groter zetten, ook dat levert meer bezoekers op, als er tenminste keywoorden in staan.
  • Onderaan elk artikel moet je tags invullen. Tags zijn de kernwoorden waar je artikel over gaat. Kies dus de belangrijkste zoekwoorden. Gaat je artikel over groentesoep kies dan voor de tags: groentesoep, soep, groeten, eten, recepten… (enzovoorts). Het invullen van tags verhoogt ook je kans dat je artikel gevonden wordt op internet.

Nogmaals tekst opmaken, hoe?

  • Zet belangrijke keywoorden vet door twee sterretjes **voor het woord en twee sterretjes achter het woord te zetten.
**vette letters**
  • Zet woorden in cursief door twee schuine strepen // voor het woord en twee achter het woord te zetten.
//schuine letters//
__onderstrepen__
  • Maak tekst groter (bijvoorbeeld de inleiding bij non-fictie, of tussentitels):

Op een bijdrage reageren van deze artikel feeder

  • Om op een artikel te reageren of om erover te discussiëren klik je op het woord 'discuss' wat in blauwe letters onderaan elke pagina op deze site staat. Dus ook onderaan deze pagina zie je een horizontaal rijtje woorden (in blauwe letters) staan. Het ziet er zo uit:

edit rate(0) tags discuss history files print site tools +options

Een stem uitbrengen op een bijdrage

  • Om een tekst of bijdrage een positieve stem (een soort bonuspunt) te geven kun je onderaan elke pagina ook de 'rate' (beoordeel) optie vinden.

Plaatjes plaatsen, hoe doe je dat?

Dat lees je hier: Plaatjes plaatsen

Hoe plaats je een filmpje van Youtube op deze site?

Dat lees je hier: Filmpje plaatsen

Wat is Karma?

  • Karma op wikidot wil eigenlijk alleen maar zeggen dat actieve leden meer Karma hebben en dus vaak bijdragen leveren.

Hoe breng je je Karma omhoog bij weet.wikidot.com?

  • door pagina's te maken (elke pagina met bijvoorbeeld een artikel, recensie, zorgt voor meer Karma) Ook reacties op artikelen verhogen je karma
  • door je tikfouten en dergelijke uit je pagina's te halen
  • door mee te praten op het forum.
  • door te reageren op elkaars werk
  • door stemmen op elkaars werk uit te brengen

Hoe maak je een account aan voor www.weet.wikidot.com?

De software van deze site werd oorspronkelijk ontworpen in de Poolse taal en is later ook in het Engels uitgebracht. Als je hier pas bent kan het soms wat vragen oproepen. Net als de meeste dingen op internet, lijkt het moeilijker dan het is. Gooi dus niet te snel de handdoek in de ring maar volg de aanwijzingen stap voor stap. Je kunt hier tekst/artikeltjes plaatsen zonder een account aan te maken. Je artikel staat dan onder auteursnaam 'anoniem' op de website. Wil je wel een gebruikersnaam, maak dan wel een account aan.

Account aanmaken voor wikidot.com

  • rechts bovenin de balk staat 'create account', klik daar op.
  • Er opent zich een venster waar je gegevens in moet vullen. Dat ziet er zo uit:
account02.jpg
  • Bij YOUR SREEN NAME is het de bedoeling dat je je echte naam of een schuilnaam/pseudoniem invult. De naam die je daar invult zal in elk geval zichtbaar zijn op de site.
  • Bij YOUR EMAIL ADDRESS vul je een werkend emailadres in.
  • Bij PREFERRED LANGUAGE vink je 'English' aan.
  • Bij PASSWORD moet je een veilig wachtwoord invullen (letters en cijfers is het veiligste)
  • Bij ARE YOU A HUMAN? moet je de code overtikken, dit is ter voorkoming van automatische spamberichten.
  • Bij PLEASE CONFIRM moet je aanvinken dat je akkoord bent met de gedragsregels (standaard)
  • Klik dan op next
  • Je komt nu uit bij een basispagina in het Engels, die pagina is verder niet van belang voor onze site. Ga terug naar www.weet.wikidot.com en plaats je werk.