Taxichauffeur worden, diploma halen

Taxichauffeur worden. Vroeger kon iedereen met een rijbewijs taxichauffeur worden, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Iedereen die taxichauffeur wil worden moet een diploma behalen. Taxichauffeur is een beroep waarbij u veel vrijheid heeft, eigen baas kunt zijn en zelf bepalen kunt wanneer u werkt. U kunt als taxichauffeur ook in loondienst werken.

Als Taxichauffeur brengt u mensen van A naar B. Mensen betalen het tarief van de taxi. Op die manier verdient de taxichauffeur geld. Ritten kunnen lang of kort zijn. U kunt wel of geen fooi ontvangen. In het beroep taxichauffeur zit u veel in de auto en u ontmoet allerlei mensen. Veelal gewone mensen maar u kunt natuurlijk ook lastige mensen tegenkomen. Mensen kunnen in de war zijn,. agressief, het niet eens zijn met de prijs of dronken zijn. Ook kan een taxichauffeur onverwachts in een gevaarlijke situatie terechtkomen, als cliƫnten om welke reden dan ook, agressief worden. Met al dit soort situaties moet u leren omgaan. Ook moet een taxichauffeur de straten en omgeving van plaatsen kennen, zodat u de korte wegen van A naar B kent, of de veiligste wegen. Ervaring, en alles wat u moet weten om een goede taxichauffeur te worden, kunt u leren door het behalen van het diploma taxichauffeur. U kunt er hier meer over lezen: Diploma Taxichauffeur behalen U krijgt een gratis eReader als u de cursus besluit te volgen.

CCV Examen

Als u taxichauffeur wilt worden moet u het CCV examen afleggen. Zohra u het diploma behaalt heeft ontvangt u de zogenaamde chauffeurspas, het bewijs dat u gediplomeerd bent als taxichauffeur. De pas is vijf jaar geldig. U kunt de pas alleen aanvragen bij het IVW als u in het bezit bent van het diploma Taxichauffeur

XpJeAH

Overal ter wereld rijden taxi's

Taxichauffeur zonder diploma?

U mag geen taxichauffeur zijn zonder diploma. In dat geval bent u strafbaar. U mag ook niet parttime betaald rijden zonder diploma.