SVMNIVO Makelaar worden?

Het SVM NIVO diploma behaald u na het volgen van de opleiding Makelaar-taxateur. Makelaar is een vrij beroep, u heeft met dit diploma recht om u te vestigen als een zelfstandige Makelaar-taxateur. Makelaars hebben zeer goede verdiensten. U kunt met dit diploma ook als Makelaar-taxateur bij een Makelaarskantoor gaan werken, en uw verdiensten zullen ook dan hoog zijn.

Een van de beste opleidingen tot Makelaar-taxateur is de opleiding van de SVM NIVO opleidingen (NHA). Het slagingspercentage is daar namelijk ver boven het landelijk gemiddelde. De kwaliteit van de lesstof is dus bijzonder goed en sluit perfect aan bij de examenstof. Extra plezierig is het dat u in uw eigen tempo kunt studeren, en u kunt ook meer lessen per maand volgen dan gemiddeld, als u juist sneller klaar wilt zijn met de studie.

Makelaar worden?

In de media mag dan veel gesproken worden over de crisis, huizen worden er dagelijks gekocht en verkocht. Elke dag nemen mensen het besluit om een huis te kopen, een huis te verkopen of om vastgoed te verhuren. Bij al deze zaken roept men vrijwel altijd de hulp in van een Makelaar. De Makelaar is immers een expert op het gebied van vastgoed. Kopen en verkopen, taxaties, onderhandelen over de prijs, enzovoorts. De Makelaar heeft ook een adviserende rol als het aankomt op financiering van een huis en de bijkomende verzekeringen. Makelaars hebben aanzien en ze verdienen een top salaris.

WyjH8w

Huis kopen of verkopen? De Makelaar is de persoon die wordt geraadpleegd

Vooropleiding nodig?

Om de opleiding Makelaars-Taxateur ofwel SVM NIVO opleiding te volgen, hoeft u geen speciale vooropleiding te hebben. Heeft u echter een diploma op vmbo/havo niveau, dan is de kans dat u slaagt groter dan wanneer u lager bent opgeleid. Maar er zijn ook veel mensen die zonder vooropleiding, met vlag en wimpel slagen voor het diploma Makelaar-taxateur. Denkt u dus dat u echt gemotiveerd bent om Makelaar te worden, begin dan vandaag nog aan deze fantastische opleiding. Misschien bent u volgend jaar dan Makelaar.

Opleiding tot Makelaar, wie, wat, waar?

Makelaar worden is ideaal voor iedereen die zich aangetrokken voelt tot dit beroep. Het is een gerespecteerd beroep waarmee u veel geld kunt verdienen. U kunt zelf een makelaarskantoor beginnen of in loondienst gaan bij een Makelaar, bank of verzekeringsmaatschappij. De opleiding biedt dus zeer veel kansen.

Studieduur?

Als u in een gewoon gemiddeld tempo uw lessen leert en maakt, duurt de opleiding ongeveer 24 maanden. U kunt echter ook sneller studeren als u dat wilt. U bepaalt zelf het tempo. U kunt deze opleiding prima combineren als u al een vaste baan heeft. U kunt uw tijd zelf indelen en u kunt er zoveel tijd aan besteden als u wilt. Heeft u minder om handen dan kunt u ook kiezen om sneller te studeren en dus sneller het diploma te behalen.

Wanneer begint deze opleiding?

De opleiding begint wanneer u dat wilt, u mag namelijk elke dag van het jaar starten met deze opleiding. U kunt kiezen voor persoonlijke begeleiding van een docent, die deskundig is op het gebied van de makelaardij. Als u uw huiswerkopdrachten maakt kunt u onderaan de gemaakte les vragen stellen en opmerkingen maken. De docent reageert daarop. U communiceert via internet of per post. De keus is aan u. U kunt uw huiswerk dus ook uploaden end e docent reageert zo spoedig mogelijk. U mag zelfs 6 jaar lang gebruik maken van de studie begeleiding zodat u de kennis van uw docenten heel lang kunt gebruiken.

Studentenplaza

Elke student kan via internet inloggen op het zogenaamde studentenplaza van de NHA. Hier kunt u in contact komen met studiegenoten en overleggen.

SVM NIVO

Met de opleiding SVO NIVO kunt u zich vestigen als Makelaar. Als u geslaagd bent voor de opleiding kunt u gecertificeerd worden en opgenomen worden in het register van de Stichting Certificering Registermakelaars.

Overige opties

Als u niet zelf een eigen Makelaars kantoor wilt openen en leiden, dan kunt u met dit diploma werk krijgen bij makelaarskantoren, beleggingskantoren, verzekeringsmaatschappijen of bijvoorbeeld bij een bank.

Verdiensten en salaris

Mensen die het SVM NIVO diploma hebben behaald verdienen meestal een topsalaris.

Vrijheid

Makelaars zijn vrij. U kunt met gemak parttime werken omdat u zelf uw afspraken bepaalt. Als u niet weet wat u wilt worden, wel veel geld wilt verdienen en toch vrijheid behouden wilt, dan is deze opleiding een echte aanrader. Een prachtig beroep.