Stoppen met roken, ontwenningsverschijnselen tegengaan

Stoppen met roken, wat zijn de ontwenningsverschijnselen? Als u stopt met roken krijgt u ontwenningsverschijnselen omdat u verslaafd bent. Mensen die nooit gerookt hebben begrijpen vaak niet hoe dat is, maar ontwenningsverschijnselen zijn heel zwaar voor iemand die stopt met roken.

Stop met roken. Als u stopt met roken zal u er veel voor terug krijgen. De laatste jaren zijn er zeer goede medicijnen op de markt verschenen, die de onthoudingsverschijnselen effectief bestrijden. Champix is bijvoorbeeld een succesvol middel om te stoppen met roken, waarbij de onthoudingsverschijnselen veel minder zijn. Veel mensen lukt het dan om met succes te stoppen. Het middel bevat geen nicotine, waardoor je dus ook echt van de verslaving afkomt.

Therapie

U wordt geholpen bij het stoppen als u een therapie volgt om te stoppen. U moet het verder wel helemaal zelf doen end e ontwenningsverschijnselen kunnen erg sterk zijn. Eenmaal gestopt met roken zal u meer energie hebben, minder snel verouderen, langer en gezonder leven.

Wat zijn onthoudingsverschijnselen?

Onthoudingsverschijnselen zijn de symptomen die optreden als u stopt met het middel waar u aan verslaafd bent. In dit geval stoppen met nicotine.

Nicotine verslaving

De nicotine verslaving veroorzaakt onthoudingsverschijnselen als u stopt met roken. De volgende symptomen kunnen opreden:

  • onrust
  • de hele tijd verlangen naar roken
  • concentratie verlies
  • chagrijnig of emotioneel zijn
  • prikkelbaar
  • moeheid
  • somber
  • overige

U bent verslaafd maar toch duren deze verschijnselen niet eeuwig. Met behulp van Champix zult u zelfs heel snel met roken stoppen en genieten van een rookvrij leven.

Voordelen stopen met roken

  • langer leven
  • fitter
  • frisser en jonger uiterlijk
  • gele tanden worden weer wit
  • hersens en ledematen zijn beter doorbloed
  • minder kans op kanker en hart en vaatziekten
  • minder geld uitgeven

Roken en verdikken

Verdikken is een anders woord voor aankomen of dikker worden. Veel mensen gaan meer eten omdat ze met roken gestopt zijn. Ook dat is niet gezond. Met Champix wordt stoppen met roken een stuk gemakkelijker.