Stocksites, foto's kopen op het internet

Bigstockphoto is een stocksite waar u goedkoop rechtenvrije foto's kunt verkopen of kopen en downloaden. De foto´s zijn zeer goedkoop en ook zeer professioneel. De foto's mag u vervolgens zo vaak gebruiken als u wilt. In de database staan bijvoorbeeld honderdduizenden schitterende foto's, zeer geschikt voor zakelijk gebruik. Geschikt voor uw websites, flyers, en dergelijke. U mag de foto's die u daar voor een habbekrats kunt kopen, uiteraard niet doorverkopen, maar wel rechtenvrij gebruiken. De voorwaarden zijn te lezen op de site.

Beroepsfotograaf

Steeds meer beroepsfotografen ontdekken de grote voordelen van Bigstockphoto. Voor goede fotografen kan dit zeer winstgevend werken zijn. In plaats van passief hopen op een opdracht of klus, bepaalt u zelf of u uw foto´s te koop aanbiedt. U krijgt bij elke verkoop 30 tot 60% van de verkoopprijs, en steeds dezelfde foto´s kunt u zo vaak verkopen als u wilt. Een populaire foto kan dus 1000 keer of in theorie zelfs 10.000 verkocht worden. Een goede stockfotograaf kan daarom goudgeld verdienen op deze manier.

Stockfotograaf worden?

Foto's verkopen kunt u het beste bij: Bigstockphoto. Hoe word je een succesvolle stockfotograaf? Met deze handleiding leert u alle tips en trucs van een succesvol Stockfotograaf. U kunt op die manier snel geld verdienen met uw foto's.

8fgHSw

Ook voor fotografen, beginnend of professioneel, is stockfotografie een heel interessante bron van inkomsten. Het vak Beroepsfotograaf (cursus bij de NHA) is veranderd sinds de komst van het internet. Veel, heel veel bedrijven maken gebruik van stocksites om foto's te downloaden, en ze betalen liever geen hoge bedragen meer aan fotografen. Bovendien is het vak fotograaf niet zoveel bijzonders meer, sinds de komst van de digitale camera. Eigenlijk kan iedereen na een dag mooie foto's leren maken. Er zullen altijd verschillen blijven in kwaliteit, maar alleen de fotografen die heel erg goed zijn zullen naam maken en van fotografie op de ouderwetse manier, kunnen leven.

Foto's kopen, wat kost het?

De foto's op de website in dit artikel zijn spotgoedkoop. Voor minder dan een euro kunt u al de mooiste foto's downloaden en gebruiken voor uw website, weblog, bedrijf… Wie maken die schitterende foto's? Een groot deel van de professionele foto's worden gewoon door fotografen gemaakt. Omdat fotograaf verder een vrije titel is, kan in principe iedereen die secuur bezig is met fotograferen, foto's verkopen via de website. Stocksites accepteren echter alleen het beste materiaal.