Steve Jobs, boeken en informatie

Na de dood van Steve Jobs verschenen er verschillende autobiografieën over het leven van deze genie. Steve Jobs was een gedreven, gepassioneerde creatieve en zeer intelligente man, die van Apple een wereldwijd succes gemaakt heeft, dankzij zijn unieke ideeën. Maar ook tijdens het leven van Steve Jobs werden er al boeken over hem geschreven. Het meeste recente boek werd na zijn dood uitgegeven, het is een uitgebreide biografie

Alle boeken over Steve Jobs, inclusief de autobiografie die reeds in Nederland verkrijgbaar is kunt u bij de boekhandel kopen.

Steve Jobs, coltrui

Steve Jobs stond bekend als een eigenzinnige doorzetter en harde werker. Ook had hij ene eigen kledingstijl, hij droeg altijd een zwarte coltrui met een spijkerbroek.

Steve Jobs, wie was hij?

Bij de naam Steve Jobs denken we vrijwel direct aan het merk Apple, aan de iPhone, iPad, iMod, iMac, enzovoorts. Het zijn wereldberoemde producten die uiteindelijk zijn voortgekomen uit het bedrijf Apple Computer. (Later Apple) Steve Jobs werd geboren in 1955, op 24 februari, in San Francisco . Hij overleed aan kanker, op 4 oktober 2011 te Californië. Zijn volledige naam was Steve Paul Jobs. Hij was een van de oprichters van Apple Inc, voorheen Apple computers, meestal gewon uitgesproken als Apple. Voordien werkte hij bij de Pixar studio's (animatie) en zat in de raad van bestuur. Hij was toen al multimiljonair dankzij het bezit van zoveel aandelen van Pixar, dat hij feitelijk de eigenaar was. Steve Jobs wordt beschouwt als een van de grondleggers van de computerindustrie. Het idee om een computer met beeldscherm en muis te fabriceren, deed hij op bij Xerox en voegde het in in de Apple Macintosh. Hij ontwikkelde mede Mac OS X. Zijn eigenzinnigheid keerde zich tegen hem toen hij kanker bleek te hebben.

Steve Jobs, kanker

Toen bij Steve Jobs kanker aan de pancreas ontdekt werd werd hem het goede nieuws medegedeeld dat het een traag groeiende vorm van kanker was, die goed behandeld kon worden. Helaas koos hij ervoor om zich niet te laten opereren. Hij wees de behandeling dus af. Hij geloofde in de kracht van zijn eigen geest, zijn eigen lichaam en in de natuur. Hij ging er vanuit dat zijn kanker zou genezen met behulp van spirituele krachten en een speciaal dieet. Helaas bleek dit onjuist. De kanker had daardoor tijd om zich te verspreiden en de kanker zaaide uit naar andere plaatsen in zijn lichaam. Daarna was het te laat om hem nog te redden.

Jobs biologische ouders

De vader van Steve Jobs was een Syriër, (Abdulfattah Jandali) en zijn moeder heette Joanne Carole Schieble. De moeder kon geen baby verzorgen maar wilde geen abortus. Ze gaf haar zoon op voor adoptie. Zo kwam Steve Jobs terecht bij zijn adoptieve ouders, Paul Jobs en Clara Jobs-Hagopian. Zij noemden hem Steven Paul. Het leven van Steve Jobs is dus heel bijzonder begonnen, en het is bijzonder gebleven. U leest het allemaal in de biografie.