SSC Ultimate Aero

SSC Ultimate Aero is de op een na snelste auto ter wereld. World fastest production car is momenteel weer Bugatti's Veyron Supersport. SSC Ultimate Aero is echter ook mega snel, namelijk zo'n ruim 410 kilometer per uur op topsnelheid. SSC Ultimate Aero werd geproduceerd door Shelby Super Cars, afgekort SSC.

SSC Ultimate Aero was geruime tijd de snelste auto ter wereld en is nu nog steeds een van de allersnelste. De Aero kan een snelheid behalen van ongeveer 413 kilometer per uur. Bugatti behaalt met Veyron 431 kilometer per uur. Misschien neemt SSC straks de titel 'snelste auto' weer over, met hun nieuwste model.

Snelste auto

Is er een strijd om snelheid gaande tussen autobouwers Bugatti en SSC? Misschien wel, maar dat is juist leuk. Mede daardoor worden de nieuwste modellen steeds sneller en het houdt de ontwerpers scherp om steeds lichtere materialen te gebruiken.

SSC Ultimate Aero

Ultimate Aero

De SSC Ultimate Aero is geen alledaagse verschijning. Voor 590.000 euro mag dat ook wel. De auto is gebouwd op snelheid en op nog eens snelheid. U ziet dat terug in alle facetten van het ontwerp. De carosserie is gemaakt van carbon oftewel koolstofvezel. Er is geen bergruimte en de auto heeft voornamelijk snelheidsmeters en verder een interieur waarin de achauffeur en bijrijder bijna vlak achterover liggen. Snelheid dus. U vliegt over de weg en weet niet wat u overkomt. Een unieke rvaring in een unieke snleheidsmachine. Voorzien van opzichtige uitlaten en indrukwekkende achterlichten (drie stuks) kan men er niet omheen: hier rijdt iets heel bijzonders. Als u het werkelijk betalen kunt en u houdt van een ongekend snelle auto, dan is dit een aanrader.

Bijzonderheden

  • Geen bergruimte, aangezien de auto ontworpen is op snelheid.
  • Eenvoudig interieur gericht op snelheid
  • Lage kuipstoelen

Aero SC/8T

In 2004 kwam de voorloper van de huidige, nog snellere modellen op de markt, namelijk de Aero SC/8T.

SSC Ultimate Aero staat op de derde plaats in de top tien duurste auto's ter wereld. Bekijk ook de andere negen.

  1. Bugatti Veyron (in Nederland 1,8 miljoen euro incl. belasting)
  2. Pagani Zonda Roadster (prijs ongeveer €600.000)
  3. SSC Ultimate Aero (prijs ongeveer €590.000)
  4. LeBlanc Mirabeau (prijs ongeveer €540.000)
  5. Saleen S7 Twin Turbo (prijs ongeveer €535.000)
  6. Koenigsegg CCX (prijs ongeveer €458.000)
  7. Mercedes-Benz McLaren SLR (prijs ongeveer €430.000)
  8. Maybach 62S en Landaulet (prijs ongeveer €376.000 - €1000.000)
  9. Porsche Carrera GT (prijs ongeveer €375.000)
  10. Maybach 57S (prijs vanaf ongeveer €360.000)