Spastische darm, wat is dat?

Een spastische darm is een onschuldige maar zeer hinderlijke 'aandoening,' die met darmkrampen en allerlei andere darmklachten gepaard gaat. Iemand met een spastische darm heeft vaak last van pijnlijke darmkrampen. Je zou kunnen zeggen dat de darmen zeer gevoelig reageren en snel geprikkeld raken.

Vaak last van buikpijn, winderigheid, krampjes? Als er geen oorzaak voor te vinden kan het zijn dat je gewoon snel last hebt van je darmen. Om het een naam te geven heeft men dit onder een verzamelnaam ondergebracht, het spastische darm. Mensen die dit hebben, hebben beduidend vaker en sneller last van hun darmen. Een spastische darm is om meer redenen dan ook erg lastig en het beïnvloed het dagelijks leven.

Klachten

Elke dag pijn in je buik hebben of altijd bang zijn dat de pijn weer zal opkomen zetten, is uiteraard zeer vervelend. Ook bang zijn om geborrel in je buik te horen of last van lucht te hebben, kan je letterlijk in de weg zitten.

Hoe krijg je een spastische darm?

De darmen bestaan uit glad spierweefsel en we weten allemaal hoe pijnlijk darmkrampen kunnen zijn. Patiënten met een spastische darm hebben hier zeer vaak last van. Dit is dan ook een zeer hinderlijke aandoening die door de omgeving serieus genomen moet worden. Patiënten kunnen last hebben van:

  • Darmkrampen
  • Obstipatie
  • Diarree
  • Opgeblazen buik
  • Flatulentie
  • Ontlasting met slijm
  • Buikpijn

Een Succesvol dieet volgen
Afvallen met medicijnen
Calorieën verbranden