Slipknot, Paul Grey overleden

Slipknot is een beroemde Amerikaanse nu-metalcore band, winnaars van een Grammy Award. De bandleden staan er onder andere om bekend maskers te dragen tijdens de optredens. De band komt oorspronkelijk uit Iowa en werd in 1995 gestart door Paul Grey, Shawn Grahan en Anders Colsefni.

Paul Grey, een van de medeoprichters van de band Slipknot, overleed op 24 mei 2010, op 38 jarige leeftijd in Hotel TownePlace te Iowa. Zijn dood was een ongeluk met drugs. Autopsie heeft uitgewezen dat hij is overleden aan een overdosis morfine en fentanyl, maar de overdosis was zeker niet opzettelijk. Een enorme klap voor zijn familie en vrienden, voor de andere bandleden en zijn fans.

Slipknot de band

De band Slipknot staat bekend om de opvallende maskers die de bandleden tijdens optredens dragen, alsook hun duistere bijtende songteksten en extreem gedrag op het podium.

Slipknot, het ontstaan van de band

Slipknot betekent ‘schuifknoop’ en wordt uitgesproken als ‘slipnot’. De band werd in 1995 in Des Moines (Iowa) opgericht door:

  • Paul Grey (bassist)
  • Shawn Grahan (percussionist)
  • Anders Colsefini (zanger)

Ze brachten hun eerste album, getiteld ‘Mate.Feed.Kill.Repeat’ in eigen financieel beheer uit. De albums die daarna uitkwamen werden uitgekomen via RoadRunner. Slipknot is in het nu-metalband genre een van de best verkochte bands. De stijl van de muziek wordt ook wel Alternatieve Metal genoemd. Tijdens de optredens zijn de horrorachtige elementen en het dragen van enge maskers typerend voor de band, maar ook de teksten en hun muziek zijn indrukwekkend.