Schoonheidsspecialiste opleiding volgen?

Schoonheidsspecialiste worden? De opleiding tot schoonheidsspecialiste is een ideale opleiding voor iedereen die van uiterlijke verzorging houdt en die bijvoorbeeld graag een eigen salon wil beginnen. Een schoonheidssalon of beautysalon is een salon waar klanten komen, om bijvoorbeeld hun huid te laten verzorgen, hun make-up, nagels, handen, schouders, enzovoorts. Lees meer over het behalen van het officiële: diploma Schoonheidsspecialiste

Als u nog niet direct de opleiding tot schoonheidsspecialiste wilt volgen, kunt u kiezen voor de basiscursus. Met de basiscursus Schoonheidsspecialsite leert u de basisvaardigheden van een schoonheidsspecialiste. U kunt na het afronden van deze cursus bijvoorbeeld als medewerkster werken in een schoonheidssalon, kuuroord en dergelijke. Wilt u echter uw eigen salon beginnen, dan kunt u een vakdiploma behalen. De Basiscursus Schoonheidsspecialiste is een uitstekende voorbereiding op de opleiding. In de basiscursus leert u:

  • Opbouw van een behandeling
  • Oppervlakte- en dieptereiniging
  • Ontharingsmethoden
  • Massage
  • Maskers en pakkingen
  • Cosmetica
  • Huidanalyse
  • enzovoort

Alle studiemateriaal in inhoudelijk zo opgesteld dat het aansluit bij de examenstof van het landelijke examen. U wordt daardoor optimaal voorbereid om te slagen voor het vakdiploma. U heft voor de cursus of de opleiding tot Schoonheidsspecialiste, geen aparte vooropleiding nodig.

5pX8zi

Schoonheid is altijd belangrijk geweest

Schoonheidssalon beginnen?

Om zelf een beautysalon te beginnen heeft u het vakdiploma Schoonheidsspecialiste nodig. Lees meer over deze officiële Opleiding tot Schoonheidsspecialiste. De opleiding kunt u in 12 maanden doen, bij een tempo van 3 lessen per maand, maar als u sneller wilt studeren kan het ook. U heeft geen extra boeken nodig naast deze cursussen, alle leerstof zit in de cursus verwerkt. U krijgt wel een mooi cadeau bij de cursussen, bijvoorbeeld een e-Reader.

Schoonheidssalon beginnen?

Om zelf een beautysalon te beginnen bent u in het bezit van het vakdiploma Schoonheidsspecialiste. U kunt het vakdiploma behalen door eerst de basiscursus te volgen, daarna de vervolgcursus. aansluitend doet u examen. U studeert thuis. Er zijn wel enkele praktijkdagen. Hou rekening met ongeveer 6 uur studie per week. Na het behalen van uw diploma mag u zich aanmelden bij de officiële branche-organisatie.