QUOTE 500, wie zijn de 500 rijkste Nederlanders?

De QUOTE 500 is een lijst van de 500 rijkste Nederlanders. De lijst wordt jaarlijks gepubliceerd in het tijdschrift QUOTE. Het tijdschrift geeft overigens informatie over rijk worden en rijk zijn, over het bedrijfsleven en succesvol zijn in zaken, en over trends om veel geld te verdienen en zo meer. De QUOTE 500 junior is ook een lijst met 500 namen, maar dan met de rijkste Nederlanders die jonger zijn dan 40 jaar.

Hoe weet het tijdschrift QUOTE welke mensen het rijkste zijn en wat hun vermogen is? Is dit natte vingerwerk of vragen ze het de multimiljonairs gewoon? Geen van beiden. Ze baseren zich op bepaalde gegevens die ze kunnen inzien bij de Kamer van Koophandel. Ook jaarverslagen en gegevens over een bedrijf, en tevens het Kadaster kunnen een redelijk compleet beeld geven van de inkomsten van een bedrijf. Zo komt QUOTE magazine] aan een duidelijker beeld over de 500 rijkste Hollanders. Een deel van deze mensen zal in werkelijkheid nog meer bezitten, een deel wellicht iets minder, maar heel veel scheelt het meestal niet. Daarom is de lijst QUOTE 500 toch wel betrouwbaar.

87Lpqh

Leuk groot huis om in te verdwalen

Rijk worden, maar hoe?

De meeste mensen willen graag rijk worden, maar waar moet je beginnen? Vele wegen leiden naar Rome, de een wordt rijk met het kopen en verkopen van producten, de ander doet een geweldige uitvinding, weer een ander wint de lotto, en vierde leeft zo zuinig dat het bezit groeit, enzovoorts. Handelen in aandelen is een bekende manier om veel geld te verdienen, maar er kan ook veel geld mee verloren worden. Veel rijke mensen bezitten echter wel aandelen bij wijze van belegging, waardoor ze nog rijker worden. Rijken bezitten dus vaak beursgenoteerde aandelen, en ook op basis daarvan krijgt Quote weer inzicht in de bezittingen van een rijkaard. Ook zijn er rijke Nederlanders die het leuk vinden om op de lijst te staan, en daarom geven ze vrijwillig inzage in hun inkomsten. Jawel, het is ook best wel cool om bij de 500 rijkste Nederlanders te horen. Om een indruk te krijgen van de rijkste Nederlanders, en om van hen de tips en tricks te leren: neem een abonnement op de QUOTE.

Rijkste Nederlanders

  • Familie Brenninkmeijer, C&A. Het bezit wordt geschat op meer dan 21 miljard.
  • Familie Van der Vorm > Holland Amerika Lijn. > 4,3 miljard.
  • Charlene de Carvalho-Heineken bier. > 3,8 miljard.
  • Frits Goldschmeding. Randstad uitzendbureau. > 2,3 miljard.
  • Familie De Rijcke. Drogisterijen Kruidvat, Groenwoudt. > 1,9 miljard.
  • John Fentener van Vlissingen > SHV, BCD. > 1,8 miljard.
  • Familie Blokker (twee broers) > Blokker. > 1,6 miljard.
  • Joop van den Ende > 1,6 miljard.
  • Familie Pon. > 1,7 miljard.
  • Familie Dreesman > Vroom & Dreesman.

Bron top 10: allesopeenrij

Ook John de Mol en Reinhout Oerlemans behoren tot de rijkste Nederlanders.

Top 5 rijkste jonge Nederlanders

  1. David Slager (aandelen) > 280 miljoen
  2. Reinhout Oerlemans (rijk geworden door getalenteerd te zijn:) Eerst als acteur, later als filmproducer. Zijn bezit wordt geschat op ongeveer 83 miljoen.
  3. Roger Hodenius. Beurshandelshuis Flow Traders. > 65 miljoen.
  4. Ruud van Nistelrooij. Rijk geworden door balletje trappen. Waar voetbaltalent al niet goed voor is! > 56 miljoen.
  5. Andruw Jones. Honkbal (Amerika) > 55 miljoen