Psychologie leren? Vergroot uw psychologische kennis met cursus praktische psychologie!

Psychologie is een zeer interessante wetenschap. Psychologie studeren is alleen weggelegd voor mensen met de juiste vooropleiding. Iedereen kan echter een cursus praktische psychologie volgen. U heeft hier geen speciale vooropleiding voor nodig, maar u krijgt wel psychologisch inzichten en u vergroot hiermee uw mensenkennis. Bovendien kan het u helpen in de omgang met mensen in het algemeen. Ook misstaat de cursus praktische psychologie niet op uw cv, bij sollicitaties.

Hypnose

Hypnose is misschien wel een van de meest intrigerende wetenschappen.
Als u een cursus praktische Hypnose volgt leert u vooral om mensen te hypnotiseren. Bent u iemand die geïnteresseerd is in mensen, en in hypnose, dan is dit een zeer leerzame cursus voor u. U leert hypnose technieken toepassen en mensen onder hypnose brengen.

Psychologie

Met deze cursus leert u niet alleen uzelf beter kennen, maar ook de mensen om u heen. U begrijpt veel beter waarom mensen soms heel anders reageren dat we verwachten of hopen, en wat daarvan de reden is. Mensen worden beïnvloedt door de mensen om hen heen, en omdat we niet altijd zeggen wat we denken of voelen of meegemaakt hebben, worstelen alle mensen op hun eigen manier met hun verlangens, angsten, wensen en frustraties. Ook kan ons verleden een intentie invloed hebben op ons dagelijks leven. Al deze zaken maken mensen uniek, en toch lijken we ook veel op elkaar.

Psychologische kennis?

Hoe krijgt u psychologische kennis en inzichten? U krijgt een officieel instituutsdiploma na het volgen van de cursus praktische psychologie van de NHA. Bij cijfers boven 5,5 kunt u en certificaat aanvragen, als bewijs dat u de cursus volledig doorlopen heeft. Wat leer u?

  • Op welke manier beoordelen wij elkaar?
  • Welke fouten maken we als we anderen inschatten?
  • Communiceren op een goede manier, hoe doe je dat?
  • Wat voor effect heeft stress?
  • Wat voor gevolgen hebben frustraties?
  • Hoe functioneert ons geheugen?
  • Wat is creativiteit?
  • Wat is humor?
  • Wat is intelligentie?
  • Wat is hypnose?
  • Wat zijn dromen?
  • Wat gebeurt er in uw slaap?
  • Communiceren met lichaamstaal en overige non-verbale communicatie (zonder woorden te gebruiken dus)
  • Overige psychologische kennis
jwmhsx

In de file staan kan heel frustrerend zijn. Maar waarom eigenlijk?

Psycholoog worden?

Wilt u psycholoog worden? Om psycholoog te kunnen studeren heeft u wel een speciale vooropleiding nodig, namelijk een van de volgende opleidingen:

  • VWO Diploma
  • Of een HBO opleiding
  • Of een propedeuse diploma (wo of hbo)

(In het vakkenpakket moet verplicht wiskunde A of B in je vakkenpakket hebben. Biologie en Engels zijn gewenst.)

Colloquim Doctum

Als je geen van deze opleidingen gevolgd hebt, kun je een soort toelatingsexamen tot de studie doen, het zogenaamde colloquium doctum.