Prijsvragen

Prijsvragen winnen, hoe doe je dat? Er zijn veel prijsvragen. Bij een prijsvraag kan je uiteraard prijzen winnen, soms zelfs hele grote prijzen zoals de prijsvraag 1000,- euro in tien vragen. Door mee te doen geef je antwoord op tien eenvoudige vragen en dan maak je al kans op duizend euro.

Er zijn ook prijsvragen waarbij je reizen of auto's kan winnen. Steeds vaker komt het voor dat websites alvast de prijsvragen verzamelen en de antwoorden erbij geven. Helemaal eerlijk is dat niet en de kans op winnen wordt daardoor aanzienlijk kleiner, aangezien er steeds meer mensen mee gaan doen die de antwoorden als hapklare brokken kunnen opgeven en invullen. Meedoen aan zulke prijsvragen is weinig uitdagend doordat je de antwoorden al kent. Wees ook op je hoede voor bedrog (dus controleer de antwoorden op juistheid als dat kan) want in theorie is het ook mogelijk dat inzenders voor de 'lol' foute antwoorden opgeven om zoveel mogelijk prijsvragen te belasten met foute antwoorden.

Prijsvraag, waar vind je die?

Door op internet in te tikken 'prijsvraag' kom je direct een reeks prijsvragen tegen waar je aan mee kunt doen. Bekende typen prijsvragen zijn:

  • puzzels (los een puzzel op)
  • rebus (los de rebus op)
  • vragenlijsten (vul vragenlijsten in en ding mee naar een prijs)
  • schrijven (beschrijf je vakantie of zoiets dergelijks)
  • enzovoorts

Bij prijsvragen kan het voorkomen dat de winnaars willekeurig gekozen worden door middel van een loting of trekking. Bij wedstrijden is dat anders

erm1Qu

Een droom van een auto winnen?

Wedstrijden

Een wedstrijd lijkt op een prijsvraag, maar bij een wedstrijd gaat het erom als beste gekozen te worden. Er wordt dus een speciale prestatie verwacht. Wedstrijden bestaan in alle categorie├źn en prestaties, denk bijvoorbeeld aan:

  • tekenwedstrijd
  • slagzinnen (bedenk een leuke slagzin)
  • naam (bedenk de naam voor een product)
  • fotografie (stuur de mooiste of leukste foto in)
  • zangwedstrijd
  • schoonheidswedstrijd
  • danswedstrijd
  • schrijfwedstrijd
  • enzovoorts

Bij een wedstrijd wordt (vaak door een) jury besloten wie de beste prestatie geleverd heeft en wie dus de wedstrijd gewonnen heeft. Ook bij een wedstrijd zijn vaak leuke of grote prijzen te winnen.