Op Zeebaars vissen, hoe doe je dat?

Zeebaars vissen, hoe doe je dat? Op zeebaars vissen is een populaire bezigheid. Zeebaars vang je het beste in de schemering en daarna. Het is een echte nachtvis, die ’s nachts actief is en op zoek gaat naar kleine visjes. Die heb je dan ook nodig als aas, zoals bliek, krabbetjes en zandspiering.

Op zeebaars vissen lukt het beste in de buurt van pieren, sluizen, havens en steenstortplaatsen. Zeebaarzen zoeken voedsel tussen stenen en waar water stroomt. Met een lichte hengel kun je prima op zeebaarzen vissen. Een lijn met voorslag is wel zo handig in verband met kans op lijnbreuk. Om op zeebaars te vissen kun je ook kunstaas gebruiken: Op Zeebaars vissen is niet de gemakkelijkste weg. Om zeebaars te vangen heb je namelijk wel wat ervaring nodig en die verkrijg je alleen door geduld te betrachten.

Karperhengel

Met een karperhengel maak je de meeste kans om wat te vangen. Er bestaan geen speciale hengels voor zeebaars. Maar als je dan eindelijk beet hebt, is het wachten meestal ook de moeite waard. Hoewel ze niet allemaal zo groot zijn als de baars op dit filmpje.

Filmpje van een gevangen zeebaars