Nieuw e-mailadres nodig?

Nieuw e-mailadres nodig? Bij een nieuw e-mailadres denkt u waarschijnlijk aan een extra e-mailadres voor permanent gebruik. Op die mogelijkheid komen we later terug in dit artikel. Maar wist u dat u ook een tijdelijk e-mailadres kunt aanmaken, en dat ontelbare keren opnieuw? Wat zijn de voordelen en hoe maakt u zo'n spiksplinternieuw e-mailadres aan?

Bij Tijdelijk-email.nl maakt u in een ommezwaai een nieuw, tijdelijk e-mailadres. Waarom zou u kiezen voor een tijdelijk e-mailadres? Dit is vooral handig als u voor de zoveelste keer uw e-mailadres moet opgeven bij het aanmaken van een account. Vaak levert dit geen problemen op, maar helaas kan het ook een enorme hoeveelheid spam tot gevolg hebben. Om dat te voorkomen kunt u tijdelijke e-mailadressen gebruiken.

Nieuw tijdelijk e-mailadres, hoe werkt het?

Dit is heel eenvoudig. U surft naar Tijdelijk-email.nl en bedenkt een naam voor uw tijdelijke e-mailadres. Klik daarna op de regel boven het vlakje waarin u de e-mailnaam heeft geschreven. U kunt kiezen uit:

  • Maak een specifiek tijdelijk e-mailadres
  • Geef me een gratis willekeurig tijdelijk e-mailadres

Als u kiest voor specifiek dan bedenkt u zelf de naam van het e-mailadres, kiest u voor willekeurig dan krijgt u een (random) naam toegewezen. Het e-mailadres blijft een uur werken. Wat zijn de voordelen?

e-mail.jpg

Tijdelijk e-mailadres is een uitkomst

Geen spam

Spam is een van de meest hinderlijke bijkomstigheden van het gebruik van e-mail. Hoe voorzichtig u ook bent, op den duur krijgt iedereen te maken met ongewenste spamberichten en na verloop van tijd kan dit resulteren in honderden spamberichten per week. Met een tijdelijk e-mailadres voorkomt u spam. Als uw eigen e-mailadres terecht komt bij een spammer, dan wordt uw e-mailadres weer doorgegeven of doorverkocht aan ontelbare andere spammers en zo ziet u op den duur door de spam de waardevolle e-mails niet meer. Dankzij de mogelijkheid om tijdelijke e-mailadressen aan te maken, voorkomt u deze ellende.

Extra permanent e-mailadres

Als u een extra e-mailadres nodig heeft wat permanent uw eigendom blijft kunt u natuurlijk bij uw internet provider terecht. U komt er snel achter hoeveel e-mailadressen u kunt aanmaken op uw account. Vaak hebben providers ook gratis diensten om extra e-mailadressen aan te maken, zoals kpn.mail. Andere bekende gratis verstrekkers van e-mail zijn uiteraard:

  • gmail (van Google)
  • hotmail