Nicorette Inhaler. Werkt het echt?

De Nicorette Inhaler is een nieuw product om te stoppen met roken. Hoe werkt het? De Inhaler vervangt de sigaret. De roker hoeft dus niet meer te zeggen: ik weet niet waar ik mijn handen moet laten als ik stop met roken. Dat is namelijk een klacht die veel rokers hebben als ze stoppen met roken. De Nicorette Inhaler bevat ook Nicotine, waardoor de ontwenningsverschijnselen weggenomen worden. Maar werkt het echt?

Mensen die stoppen met roken met de inhaler, zijn veelal enthousiast. Hoe komt dat?

  • U hoeft de handeling van het roken niet te missen
  • U krijgt toch Nicotine binnen
  • U kunt ook binnen 'roken' want er is geen giftige rook meer waar mee rokers last van zouden kunnen hebben

Stoppen met roken met Nicorette Inhaler

Stoppen met Nicorette Inhaler hoeft niet in een keer. De eerste tijd kan men sigaretten combineren/afwisselen met de Inhaler. Lees goed de gebruiksaanwijzing om te lezen wat wordt aangeraden. De Inhaler lijkt op een half afgebrande sigaret qua lengte. In de verpakking zitten ook de cartridges met nicotine. Deze methode van stoppen met roken is geschikt voor mensen die in een keer willen stoppen, of die eerst het roken willen afbouwen. ook wordt de nadruk gelegd om de handeling van het roken. Rokers die stoppen missen niet alleen de nicotine, maar ook de handeling van het roken. Het vasthouden van een sigaret, deze naar de mond brengen, en inhaleren. U kunt dus ook eerst minderen, en dan pas stoppen met behulp van deze methode. Bent u echter recent al volledig gestopt, en u wilt de Inhaler gaan gebruiken omdat u bang bent terug te vallen, ga dan niet weer gewoon roken naast de Nicorette Inhaler.

Nicotinevulling

U stopt de nicotinevulling, in de vorm van een kleine cartridge gevuld met nicotine, in de Inhaler. De Inhaler bevat ook een mondstuk. De nicotine die in de vullingen zit is minder sterk dan in sigaretten, maar genoeg om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. U ademt de nicotine in nadat u het mondstuk geplaatst heeft. U gebruikt het drie maanden, maximaal zes maanden.

Nadelen

Persoonlijk vind ik de nadelen in elk geval:

  • u blijft toch verslaafd aan nicotine en moet dus afbouwen
  • Let op dat u niet te veel nicotine binnenkrijgt