NDS games downloaden, hoe gaat dat?

NDS games downloaden, wie, wat, waar? NDS bestanden zijn bestanden die kunnen worden afgespeeld door flashkaarten. Het .nds bestand bevat alle informatie van het DS game. Op de flash kaarten staan emulators die .nds bestanden kunnen afspelen. Het gaat om back-ups van Nintendo DS games.

De nds back-up van het spel kan door iemand gemaakt zijn om het originele game te vrijwaren van schade, bijvoorbeeld omdat je een kopie wilt hebben voor het geval het game stukgaat of verloren gaat.

NDS bestanden afspelen, hoe doe je dat?

Roms kunnen op de computer worden afgespeeld, met behulp van een emulator die gedownload kan worden, of met de Nintendo DS. De Roms kunnen op de computer echter niet echt gespeeld worden omdat ze niet goed te draaien zijn als .nds bestand. De DS kan de roms wel spelen, omdat er een geschikte flash kaart voor aanwezig is.

DS back-up maken

Om een DS back-up te maken heb je in elk geval nodig:

  • De originele game
  • DS back-up tool (3 in 1)

Welke flash kaarten kun je gebruiken voor .nds bestanden?

Vele flash kaarten zijn ervoor geschikt. Bekende zijn: R4DS, CycloDS Evolution, Supercard, G6, M3 Simply.

Back-up dowloaden van .nds games. Ninento roms downloaden.

Nds bestanden mogen niet zomaar van het internet gedownload worden. Je behoort zelf het origineel te kopen en er dan een back-up van te maken als je er een .nds bestand van wilt maken. Nintendo roms downloaden is dus niet legaal.

Bron: ndsflash.blogspot.com