Nailart, nagelstudio of nagelstyliste worden, hoe?

Nailart is zeer populair, net als het zetten van zogenaamde nepnagels, het toevoegen van French Manicure of het plaatsen van harsnagels, acrylnagels of gelnagels. Zeer veel vrouwen willen dolgraag bij een nagelstudio schitterende kunstnagels laten plaatsen, al dan niet voorzien van nailart. Als u zelf de opleiding tot nagelstyliste wilt volgen, waar kunt u dan terecht en wat kost het?

Wilt u een complete set met alle materialen om prachtige kunstnagels te plaatsen en uw eigen nagelstudio beginnen? Dan is deze cursus Nagelstyling ideaal voor u. (Zoek naar: Nagelstyling) U leert op professionele wijze aanbrengen van:

  • acrylnagels
  • gelnagels
  • nailart en naildesign
  • overige creatieve nagelverzorging

Materialenpakket, UV-Lamp, manicure

Om mooie kunstnagels te maken en/of een nagelstudio te beginnen, heeft u een uitgebreid materialenpakket nodig, waaronder een UV-Lamp, acryl, gel, spullen voor nailart en naildesign, vijlen, kunststof nagels, tangen, nailtips, nagellalakken, vijltjes, tangetjes, enzovoorts. U krijgt alles wat u nodig heeft geleverd bij de cursus Nagelstyling (Zoek naar: Nagelstyling)

Nagelstudio beginnen?

Zelf een nagelstudio beginnen is een prima manier om zelf een bedrijfje te starten. Vooral vrouwen kiezen voor het beroep nagelstyliste. Acrylnagels, gelnagels, French Manicure en nailart is immens populair. Elke vrouw wil immers dolgraag met verzorgde nagels overal de show stelen, waarbij nailart ook heel geliefd is vanwege de creatieve look van de nagels. Een goede nagelstyliste beheerst al deze technieken en geeft de klant mooie lange nagels, met of zonder nailart of French manicure.

French Manicure, wat is dat?

Bij French Manicure wordt de nagel extra roze gepresenteerd terwijl de randen van de nagels spierwit en schoon gepresenteerd worden. Met deze techniek ogen de nagels extra verzorgd en fris. Erg mooi.

French Manicure op kunstnagels

Nailart

BIj Nailart is er sprake van kunstzinnige nagels, die versierd zijn met allerlei kleurtjes, steentjes, symbolen en figuren. Nailart is vaak spectaculair. Ook dat leert u toepassen met de complete cursus tot nagelstyliste: Nagelstyling.

Wat leert u in deze uitgebreide cursus?

  • Manicure: Voorbereiding, behandelingen , adviezen en oefeningen.
  • Nagellaktechnieken: Materialen, reinigen, verschillende lak technieken, beschermen van de nagels en de lak
  • U krijgt kennis van de nagel, groei en verzorging.
  • U leert Oppervlakte- en dieptereiniging, vijltechnieken, houdbaarheid, en juiste verzorging
  • Productkennis: Poeder-, vloeistofsystemen, uithardingsproces, acrylpenselen, en zo meer
  • Verwerkingstechniek: Oefentechnieken voor mengverhouding en styleren op kaart en tips. Eerst oefent u op diverse oefenkaarten, dan op de bijgeleverde oefenvinger met tips en vervolgens op de vinger van een model.
  • Veiligheid & hygiëne: Omgang met chemicaliën, hygiënische maatregelen, allergieën, EHBO.
  • Nagelversteviging: Natuurlijke nagels verstevigen met acryl, stap voor stap.
  • Tips en tipverlenging: Kennis van tips, aanbreng- en vijltechnieken, verlenging met versteviging.
  • Nagelapplicatie in zones en French Manicure: Styleren in twee kleuren op de diverse nagelzones.
  • Diagnose stelling: Klant- en nagelanalyse, behandelingsmethode, klantenkaart.
  • Afwerking: Werken in fasen en zones, vijl- en polijsttechnieken, thuisverzorging.
  • Nabehandeling: Bescherming natuurlijke nagels, perfectie en snelheid, volgorde en productgebruik.
  • Nail-Art: 2-dimensionaal met meerdere kleuren nagellak en met decoraties gemaakte kunst!
  • Design-Nails: 2 & 3-dimensionaal met acryl gemaakte vormen, zoals bloemetjes, dierenprints e.d.

Bron: Nagelstyling diploma

Materialen nagelstudio

Alle materialen die u bij deze curus krijgt, zijn uitermate geschikt voor de start van uw eigen nagelstudio. Het bevat onder andere:

  • ENP (EZ Nails Professional) acrylvloeistof en poeder
  • 150 tips voor op de nagels
  • oefenvinger (kunstvinger om op te oefenen)
  • nagelriemolie
  • primerpen
  • vijlen
  • basecoat
  • beautycase
  • meerdere flesjes nagellak
  • tipknipper
  • metalen bokkenpoot
  • glazen vloeistofhouder
  • lotion
  • topcoat
  • en meer…

Na de cursus kunt u het vak als nagelstylist(e) uitoefenen en de materialen blijven gebruiken. Het zijn immers professionele materialen. Deze cursus staat bekend als de meest complete in zijn categorie. Ook zitten er praktijkdagen bij, Nail-Art en Design-Nails. U kunt na de cursus uw eigen nagelstudio beginnen.

Diploma

Aan het eind van de cursus en na het behalen van uw examen, ontvangt u het officiële diploma.