MSN en Live Hotmail maken, hoe doe je dat?

Windows live hotmail, hoe maak je een account aan? Met Windows Live Hotmail of MSN, kun je online email verzenden en ontvangen. Ook kun je chatten op MSN. Als je een account aanmaakt krijg je een gratis e-mailadres. Je email eindigt gewoon op hotmail.

MSN en Hotmail. Wat kan je allemaal doen met MSN? Je kunt email verzenden en ontvangen. Online log je in bij je account. Je kunt dus ook je email lezen als je niet thuis bent. Windows Live Hotmail is gratis en ook het chatten is gratis. MSN is heel erg populair omdat je gratis e-mail hebt en omdat je met MSN chatten kunt.

Filmpje over Windows Live Hotmail

MSN maken. Account Windows Live Hotmail maken.

Om gebruik te maken van MSN moet je eerst een account aanmaken. Een account aanmaken is eenvoudig.

  • Je surft naar de Windows Live Hotmail website en klikt op ‘registreren.
  • Dan verzin je een naam voor je email, bij live ID. Je kunt direct controleren of de naam die je kiest nog beschikbaar is.
  • Verzin een veilig wachtwoord
  • Vul het wachtwoord nog een keer in, in het volgende vakje
  • Je mag nu een vraag verzinnen waarmee je later je wachtwoord weer kunt opvragen. Het maakt niet uit welke vraag je verzint, als het maar een vraag is die je later altijd goed weet te beantwoorden. Je mag ook een ander e-mailadres invullen om je wachtwoord later op te vragen. Je mag dus kiezen.
  • Vul je naam in. Dit kan je eigen naam zijn of een nickname. Iedereen op MSN kan die naam straks wel zien. Ook als je straks e-mail verzendt, is deze naam te zien.
  • Kies voor Nederland als je in Nederland woont
  • Vul een postcode in
  • Kies voor man of vrouw
  • Voer je geboortejaar in
  • Typ de tekens over in het vakje. Let op hoofdletters en gewone letters, want die moet je precies overtikken.
  • Vink het vakje daar onder aan of af. Je kiest dan of je e-mails wilt ontvangen van Live Hotmail. Als je mee wilt doen aan enquêtes en vragenlijsten, vink je ‘ja’ aan, wil je dat niet, dan vink je ‘nee’ aan.
  • Aanvaard de voorwaarden nadat je die gelezen hebt door akkoord te gaan met de voorwaarden. Het zijn regels voor Live Hotmail, waar je je aan moet houden. Klik op akkoord en je account wordt aangemaakt. Je kunt dan inloggen met je wachtwoord, dus zorg dat je je wachtwoord goed onthoud.

Je hebt nu een account aangemaakt bij Windows Live Hotmail en je kunt direct beginnen met het verzenden van e-mails.

Hotmail e-mail gebruiken, hoe stuur je een e-mail?

  • Bovenaan je account (als je ingelogd bent) zie je boven het scherm staan” nieuw, verwijderen, ongewenst, opruimen, markeren als, verplaatsen naar. Kies voor ‘nieuw’, dat betekent dat je een nieuwe e-mail gaat maken.
  • Schrijf het e-mailadres in het vakje waar ‘aan’ staan. Dat wil zeggen dat je een e-mail gaat versturen naar dat e-mailadres.
  • Bij ‘onderwerp’ kun je een onderwerp invullen. Bijvoorbeeld ‘berichtje van mij’.
  • Klik nu in het grote witte vak daaronder. Daar kun je je bericht intikken. Je kunt dat witte vak vergelijken met een stuk briefpapier waar je de brief op schrijft.
  • Als je klaar bent met schrijven, klik je op ‘verzenden’ bovenaan de email. Je email wordt verzonden.