Mondmaskers tegen griep bestellen

Mondmaskers tegen griep kunnen helpen, indien u de goede kiest. Mondmaskers helpen bijvoorbeeld om griep niet verder te verspreiden, maar worden ook gebruikt als bescherming tegen luchtverontreiniging. Als ze heel goed aansluiten op het gezicht loopt u ook minder kans op besmetting.

Virusdeeltjes zijn echter zeer klein en hebben weinig ruimte nodig om langs kiertjes te glippen, daarom is het altijd belangrijk dat u afstand houdt van andere mensen ten tijde van epidemie├źn.

Wat is een mondmasker?

Een mondmaskertje is een masker wat over de mond en neus gedragen wordt terwijl u toch gewoon kunt ademhalen. Vanwege de Mexicaanse griep worden ze wereldwijd vaak gedragen. Mondmaskers geven echter maar een beperkte bescherming, vooral de masker waar kieren rondom de neus en mond zitten, helpen maar weinig. Wilt u gebruik maken van mondmaskers, kies dan voor mondmaskers waar u goed mee kunt ademen maar die toch kleine deeltjes werkelijk buiten houden.

Mondmaskers, bieden ze bescherming tegen griep?

Mondmaskers bieden bescherming tegen het verspreiden van griep. Als mensen in uw omgeving een mondmasker dragen en besmet zijn met de griep, dan loopt u minder kans om besmet te raken met griep. Met name omdat mondmaskers veel virusdeeltjes opvangen bij niezen en hoesten. Dragen mens in uw omgeving geen mondmasker terwijl zij besmet zijn met een virus, bijvoorbeeld met griep, en u draagt wel een mondmasker, dan biedt het masker minder bescherming omdat mensen zonder mondmasker wel heel veel van het virus verspreiden door hoesten en niezen. Virussen zijn klein en kunnen gemakkelijk door kieren en openingen kruipen.