Model worden?

Model worden, hoe doe je dat? Overal om je heen zie je fotomodellen. In tijdschriften, in reclamefilmpjes op tv, op billboards langs de snelweg. Misschien vraag je je wel eens af: 'hoe zijn deze mensen aan opdrachten als fotomodel gekomen?' Wachten tot je gescout wordt is geen optie. Wil je echt fotomodel worden? Werk dan volgens een logisch stappenplan. De belangrijkste tip? Je modellen carrière begint niet altijd bij bij een professionele fotoshoot…

Als je model wilt worden en als je denkt dat je de kwaliteiten om te poseren in huis hebt, dan is het noodzakelijk om castingbureaus en modellenbureaus te laten weten dat jij beschikbaar bent voor modellenwerk. De vraag is alleen: hoe kom je er tussen? Hoe kan je je kansen om geaccepteerd te worden voor een inschrijving bij een goed bureau, aanzienlijk vergroten? De competitie is groot, dat is zonder meer waar. Zeer veel mensen willen immers model worden. Toch zijn er dingen die je kunt doen om opdrachten te krijgen als model. Om te beginnen is het heel erg belangrijk dat je beschikt over goede, professionele foto's van jezelf. Dat zijn geen foto’s die je zelf schiet met je mobieltje. Investeren in een professionele, aparte fotoshoot is een must. Castingbureaus en modellenbureaus verwachten goede, duidelijke foto's, genomen door goede fotografen.

Waar moet je zijn?

Bij Fotomodel Worden, zo Lukt Het Jou Ook! Je vindt er veel goed tips in over hoe je model moet worden en vooral ook waar je op moet letten.
Om kort te gaan kunnen wij iedereen die fotomodel wil worden, dit e-book aanraden.

Fotoshoot laten maken?

Er zijn veel fotostudio’s, groot en klein, die beloven professionele fotoshoots te kunnen maken. Maar wat is professioneel? Wat verwacht je van een goede opvallende fotoshoot? Als je model wilt worden kan je het beste een studio kiezen waar ze up to date zijn met de moderne trends in de fotografie. Fotoshoot.nl voldoet aan alle verwachtingen, zijn binnen het wereldje bekroond en bekend, en daar zorgen ze dan ook dat je als een professioneel model op de foto komt te staan. Hun visagist(e) zorgt dat je beeldschoon op de foto staat. De haarstyling is goed en als je dat wilt: gewaagd. En de fotografen zijn gedreven creatieve kunstenaars, die weten wat modellenbureaus graag aan hun opdrachtgevers presenteren. Daar moet je dus zijn als je foto’s wilt laten maken voor je portfolio als toekomstig model.

Glamourfoto’s

Ook als je glamourfoto's wilt laten maken kan je rekenen op een schitterend resultaat bij genoemde fotostudio. Zij zijn namelijk ook gespecialiseerd in:

  • Fotomodellen foto’s
  • Glamour fotoshoots
  • Vriendinnen fotoshoots
  • Zakelijke fotoshoots
  • Privé fotoshoot
  • Familiefoto's (visagie niet inbegrepen)
  • Portretten

Wat zijn de mogelijkheden?

Fotoshoot.nl werkt met pakketten. Je kunt kiezen uit verschillende pakketten. Vanaf een korte fotoshoot van 24 foto’s met 1 kledingsetje en 1 achtergrond, tot meer dan 100 foto’s, 4 verschillende achtergronden, twee verschillende sessies make-up (visagie), tweemaal verschillende kapsels (haarstyling). Hoe uitgebreider de fotoshoot, hoe meer foto’s je voor je presentatie als model voor je portfolio zal hebben.

Overige pakketten

  • Deze studio biedt ook de mogelijkheid voor zakelijke foto’s voor bedrijf, bijvoorbeeld voor folder of brochuremateriaal voor uw eigen zaak of website.
  • Lovers-fotoshoot of vriendinnen fotoshoot
  • Bruidsfoto’s of overige opnames
  • Fashion foto’s
  • Hairblow
  • Theater fotoshoot
  • Industriële fotoshoot
  • Portretfotografie
  • Zwart-wit
  • Privé foto’s
  • Overige (informeer bij de studio voor de mogelijkheden)

Na de fotoshoot, wat dan?

Er zijn veel verschillende soorten modellen. Bij het woord fotomodel denken veel mensen aan uitzonderlijk lange vrouwen, van minimaal 1.83 lang, die op torenhoge hakken over de catwalk zwalken, in kledingmaatje 34 of 36. Dat is echter maar een heel klein deel van de modellenwereld. Als je die lengte en die maten niet hebt, kan je nog steeds fotomodel worden. Let maar eens goed op modellen in tijdschriften of reclamefilmpjes, dat zijn niet allemaal beeldschone of broodmagere mensen. Iedereen kan dus model worden. Na de shoot wil je vast en zeker graag aan de slag om fotomodel te worden. Verdiep je dan in dit boek: Fotomodel Worden, zo Lukt Het Jou Ook!