Lina Medina

Lina Medina staat bekend als de jongste moeder ter wereld. Vijf jaar was ze pas, toen ze een kind kreeg. Vier jaar toen ze zwanger raakte. Hoe kan dit?

Dat Lina Medina misbruikt werd staat wel vast, maar door wie, dat is niet met 100% zekerheid vastgesteld. In elk geval had ze als kind een zeldzame hormonale afwijking waardoor haar inwendige geslachtsorganen al op zeer jonge leeftijd tot ontwikkeling kwamen. Zij menstrueerde bijvoorbeeld als voordat ze een jaar oud was. Verder was ze een gewoon kind zoals alle andere kinderen.

Lina Media, zoontje

Lina Mendina kreeg een zoontje. Toen ze ongeveer 7 maanden zwanger was brachten haar ouders haar naar het ziekenhuis in Peru, omdat haar buik opvallend dik was. Haar ouders vreesden dat ze een tumor bij zich droeg. Tot verbazing van de arts bleek het kind echter zwanger te zijn. Een paar maanden later werd haar zoontje geboren. Ze is de jongste moeder ter wereld.

Lina werd geboren in 1933, in Peru. haar zoontje Gerardo woog bij de geboorte bijna 6 pond en was gezond. Hij werd geboren met een keizersnee. Het meisje zou de geboorte van Gerardo anders niet hebben overleefd omdat haar bekken nog veel te smaal was. Daarna groeiden Lina en Gerardo op als broer en zus. Pas later begrepen Lina en Gerardo dat Lina de moeder was van Gerardo.