LED TV of LCD TV kopen. Welke is beter?

Televisie is een medium niet meer weg te denken uit onze huiskamer. Nieuwe Tv's maken snel hun opmars. LED tv, LCD tv, welke is beter en wat zijn de verschillen? Als u een nieuwe tv wilt kopen, ziet u wellicht door de bomen het bos niet meer. Dat is niet nodig. Elke moderne tv heeft zo zijn eigen voor en nadelen. En wat zijn de voor en nadelen van plasma toestellen? En om er nog meer aan toe te voegen: het is natuurlijk nog maar een kwestie van tijd of iedereen wil 3D tv…

Wat is beter? Full Ledd of Edge?

Full led heeft meer contrast en is daarom duurder. Edge led is dunner. Zeer betaalbare LCD, LED en overige Tv's (ook 3D TV!!) vindt u online bij: het betrouwbare BCC. Zoek naar LED of LCD, of naar 3D tv, wat natuurlijk helemaal hip is.

3D TV, wat is dat?

BRAVIA46INCH.jpg
3D staat voor drie dimensionaal. In de praktijk houdt het in dat de 3D tv veel meer diepte is en veel realistischer is dan we tot nu toe in de huiskamer gewend waren. Deze manier van beeld presenteren was reeds beschikbaar in bioscopen maar is nu dus ook verkrijgbaar voor televisie. Er zijn nog niet heel veel programma's die worden uitgezonden in 3d, waardoor het nu nog vooral geschikt is voor 3D speelfilms, maar dit zal in de toekomst snel veranderen. 3D is de toekomst. Nadeel? U heeft er nu nog vaak een 3D bril bij nodig. Ook dat is echter alweer aan het veranderen. De brillen krijgt u niet gratis bij de tv maar moet u apart per stuk aanschaffen. Elke type toestel heeft zijn eigen brillen. Maar als u eenmaal 3D kijkt, dan is het wel het ultieme televisie kijken. Loop dus vooruit en kies voor 3D.

Wat is een LED TV?

LED Tv's en LCD Tv's zijn helemaal hip. Maar ook de 3D tv is een feit. Wat is een LED tv? LED staat voor led-verlichting. Bij de Led tv wordt het scherm verlicht met extra verlichting, namelijk ledlampjes. Deze geven een extra mooi beeld. Dit type televisie verbruikt minder energie en is daarom dus op termijn kostenbesparend. Het kan op den duur de helft goedkoper zijn qua stroomverbruik. De tv zelf is erg dun en heeft een beeld met veel contrast. Er zijn twee manieren waarop de led-verlichting het beeld beïnvloed:

  • full led (volledig led)
  • edge led (zijkanten van het beeld)

Wat is een LCD tv?

Een LCD wordt verlicht met CCFL of Cold Cathode Fluorescent Lamp. Er is dan geen sprake van led verlichting. LCD staat voor Liquid Crystal Display. Dit type televisie kan aan de wand bevestigd worden met een speciale beugel. Hij kan ook gewoon op de voet staan, zoals elke andere tv. Het beeld is mooi scherp en fris.

Wat is een Plasma tv?

De Plasma staat erom bekend een realistische weergave te hebben. Het beeld is echter niet zo helder als bij LCD. Er is veel contrast maar het beeld is wat minder scherp dan het beeld van een LCD.