Langste man ter wereld, wie is dat?

Langste man ter wereld, grootste mens ter wereld… Wie is nu de grootste persoon ter wereld? Bekijk filmpjes van de langste mensen ter wereld, toen en nu. Zeer grote mensen zijn zeldzaam, maar de langste mens die ooit geleefd heeft was uniek. Robert Wadlow is tot nu toe de langste mens die (voor zover bekend) geleefd heeft. Ook op dit moment bestaan er nog extreem lange mensen. De langste mens ter wereld is ook nu een man. Wie is de langste man ter wereld?

Filmpje langste man. De 'eer' voor de titel 'langste man ter wereld' in het Guiness Book of Records, gaat naar de chinees Bao Xishun. Hij werd op natuurlijke wijze 2,36 lang

Leonid Stadnic, thans 257 m lang, woont in de Oekra├»ne en zoekt niet graag de publiciteit. In deze korte documentaire zijn de problemen die hij in zijn dagelijks leven ondervindt, te zien.

Het langste echtpaar ter wereld

Geloof het of niet, maar er bestaat ook een echtpaar wat enorm groot is. Reuzin Zainab Bibi trouwde met haar reuzen droomprins Azadhkhan Masood, in Pakistan. Ze werden allebei in Pakistan geboren. Zanai Bibi is 210 centimeter lang, en haar man is 250 centimeter lang. Samen zijn zij dus het langste echtpaar ter wereld.

Het langste echtpaar ter wereld

Robert Wadlow

Robert Pershing Wadlow werd in 1918 geboren te Alton. Al snel begon hij buitensporig te groeien. Hij groeide uit tot de langste man die ooit geleefd heeft. Hij stond bekend als een zachtaardige man met gevoel voor humor. Hij groeide door tot hij stierf, door een overmatige hoeveelheid groeihormonen, die in zijn hersenen werden aangemaakt. Omdat zijn groei nooit ophield, moest hij beugels om zijn benen dragen. Deze werden hem uiteindelijk noodlottig. Hij stierf op 22 jarige leeftijd aan bloedvergiftiging nadat hij een blaar aan zijn voet had opgelopen, door een van de beugels. Hij was toen 272 centimeter lang en hij woog 222 kilo.

Film Robert Wadlow. Zeldzame beelden uit zijn leven.