Kunstschaatsen, Noren, Ijshockey schaatsen, schaatsen voor kinderen,... Waar zijn ze te koop?

Schaatsen is een fantastische sport. Goede schaatsen horen daarbij. Nederland staat bekend als het land van schaatsers. Lekker het natuurijs (of de schaatsbaan) op met goede schaatsen. Er zijn veel verschillende soorten schaatsen te verkrijgen. Kunstschaatsen zijn erg geliefd bij meisjes en vrouwen. IJshockey schaatsen zijn weer meer geschikt voor snelle korte slagen, terwijl Noren zich puur op snelheid richten. Waar kunt u betaalbare schaatsen verkrijgen?

Schaatsen bezitten is heerlijk. Elke winter kan je er weer mee het ijs op. Tegenwoordig zijn er goede schaatsen verkrijgbaar voor weinig geld. Kijk voor lekkere scherpe prijzen voor velerlei schaatsen eens bij sporttaken.

Schaatsen leren, met of zonder schaatshulp

Schaatsen leren is net als fietsen, je moet er even doorheen en daarna verleer je het eigenlijk nooit meer. Je moet als het ware de slag te pakken hebben. Om te leren schaatsen ging men vroeger al jong het ijs op. Dat was meestal natuurijs want ijsbanen kwamen pas later. Tegenwoordig kan je al vroeg het ijs op, dankzij het kunstijs op kunst ijsbanen. Als je pas op de ijzers staat is het even wennen. Je valt nogal eens om, daarom kan het geen kwaad om een helm op te zetten. Vroeger gebruikte men een oude houten stoel als extra hulpje op het ijs, om vallen te voorkomen. De schaatsen van tegenwoordig zijn wel stabiel en geven steun aan de hele voet en vaak ook de enkel. Daardoor is schaatsen leren gemakkelijker geworden.

7eeVww

Schaatsen is een heerlijke wintersport

Kunstschaatsen

Met kunstschaatsen kan je sierlijk over het ijs glijden. Na oefening is het mogelijk snelle rondjes, sierlijke danspasjes en pirouettes te draaien. Makkelijk is het echte kunstrijden niet, maar op kunstschaatsen kan je ook heel goed gewoon schaatsen. Leuk en fris staan ze altijd. Kunstschaatsen zijn echt geschikt voor meisjes en dames in het algemeen. Een prachtige tijdloze schaats waar al menigeen op heeft leren schaatsen. Zeer betaalbare kunstschaatsen, en ook Norenschaats of hockey schaatsen vind u bij:

IJshockey schaatsen

IJshockey schaatsen komen uit de IJshockey sport. Het zijn robuuste schaatsen met een kort ijzer, waarmee je snel kunt sprinten en snel kunt remmen.

Natuurijs of ijsbaan?

Veel schaatsers wachten tot natuurijs sterk genoeg if om dan lekker te genieten van een schaatstocht over plassen sloten en meren. Het winters landschap is tijdens een winter met vorst vaak prachtig en idyllisch. Na een week stevige vorst begint de hoop op een Elfstedentocht te groeien. Het zijn zonder meer bijzondere winters als er geschaatst kan worden op veilig natuurijs. Natuurijs moet echter echt wel veilig zijn voordat je erop mag. Ieder jaar verdrinken er mensen door te zwak natuurijs.