Krokodil drug

Krokodil is een goedkope drug die in Rusland populair werd onder heroïneverslaafden, omdat de ingrediënten van deze drug vrij verkrijgbaar zijn en goedkoop zijn. Het effect van de drug is zo verwoestend, dat gebruikers een overlevingskans hebben van ongeveer 2 jaar na het eerste shot. Wat is Krokodil, hoe wordt het gemaakt, en wat zijn de effecten?

Krokodil is de benaming voor thuis gemaakte ongezuiverde desomorfine. Deze harddrug verwoest het lichaam in zeer korte tijd. Voor een paar euro is een shot te maken, de werking is ongeveer anderhalf uur. Verslaafden zijn daardoor de hele dag bezig nieuwe shots voor te bereiden. Al na korte tijd rot de huid van hun lichaam weg, vallen er gaten in het vlees en komen botten onder de open vleeswonden, bloot te liggen. Uiteraard treden er ernstige infecties op, met huidrot (gangreen) een verschrikkelijke stank van rottend vlees en amputaties zijn de enige oplossing. Afkicken van Krokodil is zeer zwaar maar ook extra moeilijk omdat er maar zo weinig tijd is. Verslaafden zijn er vaak al zo ernstig aan toe dat ze dood zijn voordat ze kunnen afkicken.

Krokodil drugs effects. Schokkende beelden niet geschikt voor jonge kijkers

Krokodil drugs

Krokodil drugs eisen veel slachtoffers, met name in Rusland waar veel heroïneverslaafden overstappen op gebruik van Krokodil, omdat het effect sterker is dan van heroïne maar de ingrediënten zijn zo goedkoop, en vrij verkrijgbaar, waardoor het voor iedereen betaalbaar is. De ingrediënten die in Krokodil verwerkt worden zijn:

  • codeïne
  • fosfor uit luciferkoppen
  • jodium
  • benzine

Van deze ingrediënten wordt een soort pasta gemaakt die met een injectienaald wordt geïnjecteerd. Al deze ingrediënten zijn in Rusland vrij te verkrijgen. Door de giftige stoffen ontstaat gangreen. De huid wordt groengeel, en gaat korte tijd daarna opzwellen en rotten. De huid barst open, gaten rotten leeg en de beenderen steken na een tijdje naar buiten. Deze verschrikkelijke bijwerkingen van deze 'drug' zijn dodelijk. De meeste Krokodil gebruikers sterven binnen enkele jaren.