Kleurplaat kerstboom!

Kleurplaat kerstboom. Als het kerst is is het leuk om kleurplaten van kerstbomen of andere kersttafereel te hebben. Voor kinderen. U kan zelf gemakkelijk kleurplaten maken, met het tekenprogramma paint bijvoorbeeld. Dat stata op elke computer met Windows.

Om een kleurplaat te gebruiken klikt u met uw muis op het plaatje (rechtermuisknop) en kiest voor afbeelding opslaan. Sla de afbeelding op, bijvoorbeeld op het bureaublad van uw computer. U kunt de kleurplaat daarna afdrukken zo vaak u wilt. U mag gratis kleurplaten onbeperkt gebruiken, maar niet voor verkoop of andere commerciƫle doeleinden. Wel om thuis in te kleuren, of op school.

Kleurplaat maken

Om kleurplaten te maken beslist u eerst hoe u deze maken wilt, met de computer of op papier? Als u op de computer werkt met het meest eenvoudige tekenprogramma, kunt u aan de slag met paint. Met paint kunt u tekenen met demuis van uw computer. Om zelf een kleurplaat te maken:

  • kiest u voor een stevige lijndikte
  • kiest u voor de kleur zwart om mee te tekenen
  • sluit alle lijnen goed aan, aan elkaar
  • maak gebruik van het zogenaamde gum, als u niet tevreden bent met een uitschieter
  • als u een tekentablet heeft, gaat het helemaal gemakkelijk

Kerstboom kleurplaat inkleuren

De kerstboom inkleuren kan met kleurpotlood, stiften of krijt. Ook is het mogelijk om de kerstboom in te kleuren met een computer programma zoals paint.

Kleurplaat kerstboom zelf maken

Om een kleurplaat van een kerstboom met de hand te maken heeft u nodig:

  • tekenpapier en potlood en liniaal
  • een gum
  • zwarte viltstift dik en een wat dunnere stift
  • eventueel wat sjablonen met cirkels (voor de kerstballen)

Teken of schets een kerstboom. Teken met de sjblonen kerstballen in de boom. Teken met een liniaal sterren in de boom. Versier de boom naar eigen smaak. Tevreden? Zet de schets dan in zwarte stift. Laat goed drogen. Gum de potloodlijnen uit. Kopieer de kleurplaat. U kunt hem ook scannen en dan uitprinten met een printer.