Kleinste man ter wereld, wie is dat?

Khagendra Thapa Magar, de kleinste man ter wereld meet slechts 66 centimeter. Op 14 oktober 2010 werd hij 18 jaar en was toen dus officieel een man. Daardoor stond hij direct bekend als de kleinste man ter wereld ooit gemeten. Hij werd daarmee de recordhouder in het Guinnes book of records of wereldrecordboek.

Thapa werd geboren in Asoj op 14 oktober 1992. Door de dorpsbewoners wordt hij de kleine Buddha genoemd. Toen hij geboren werd woog hij 600 gram. Inmiddels weegt hij ongeveer 5 kilo. Artsen weten niet waarom hij zo klein gebleven is. Hij is de officiële recordhouder van het Guinness World Records 2011.

He Pingping

De voorloper van Khagendra Thapa Magar, de Chinees He Pingping, is in maart 2011 overleden. Pingping was de meest populaire recordhouder in het world records book, en hij was nog geen 75 centimeter groot. In 2008 werd hij als kleinste man ter wereld erkend. Pingping stierf op 21-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Rome aan een hartaanval.

Thapa kleinste man ter wereld

De kleinste man ter wereld Khagendra Thapa Magar is nog kleiner dan Pinping en weegt ongeveer 5 kilo en is slechts 66 centimeter lang. Hij heeft een zoet stemmetje en lijkt nog het meeste op een klein uitgevallen kleuter. Thapa woont in Nepal. Hoewel hij misschien graag groter had geweest, schijnt hij zich te hebben berust in zijn lot. Het is zijn wens op met zijn lengte geld te verdienen voor hem en zijn arme familie. Dat zal hem ongetwijfeld lukken. Hij is wereldberoemd geworden door zijn opvallende lengte.

Andere kleinste mensen ter wereld

  • Nino Hernandez (70 centimeter) was recordhouder tot Thapa 18 jaar werd
  • Gul Mohammed was de kortste man ooit gemeten. (56 cm) 1957-1997
  • Pauline Musters was een Nederlandse vrouw, ze werd slechts 58 cm lang 1876–1895