Kinderkleding Hippie

Kinderkleding Hippie is een unieke, leuke webshop waar kinderkleding er nog iets toe doet! Geen kopie van andere kledingstukken, maar originele, leuke en vooral goede kwaliteitsmerken. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het zijn kleine prijsjes voor grote kledingmerken. Zowel de kleding zelf, als de prijzen zijn dan ook zeer geliefd.

Kinderkleding C & A: Betaalbaar en een enorm leuke collectie. Ook online te verkrijgen. Kinderkleding is tegenwoordig meer dan gebreide vestjes en truitjes. Mode voor kinderen is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld. Nog niet zo lang geleden was dit echter helemaal niet zo gewoon. Mensen hadden geen geld om kleding te kopen. Men kocht wol of een lap stof om zelf kleren te maken. Moeders deden het meeste naaiwerk. Voor de meisjes jurken met een schort er overheen, voor de jongens en mannen broeken met een trui of hemd.

Breien, zelf kleding naaien

Alles wat een vrouw ervoor nodig had was het patroon, breipennen, een schaar, een naald en garen. Meisjes leerden al jong op school hoe ze het huishouden moesten doen. Hoe ze baby's moesten verzorgen en hoe ze moesten koken, strijken, haken, breien en kleren maken met naald en draad. Ook borduren en kantklossen was waardevol. zelfs de gordijnen en beddenspreien werden met de hand gemaakt.

Industriële revolutie

De industriële revolutie heeft veel veranderd, in beginsel ook omdat er kant en klare lappen stof te verkrijgen waren, maar later ook omdat een vrouw kon werken met een naaimachine, strijkbout, wasmachine, enzovoorts. Tegenwoordig komen we om in de huishoudelijke apparaten. We vinden het de gewoonste zaak van de wereld, maar dat is het zeker niet.

Merkkleding

Maar de industriële revolutie heeft ons nog verder naar een nieuwe wereld gevoerd. tegenwoordig maken niet veel mensen hun eigen kleren nog in het Westen. men koopt het kant en klaar in de winkel, en merkkleding is nu erg geliefd.

Wonen

  • Leuke spullen voor in je huis of kamer, of voor in de tuin of zomerhuis: Leen Bakker