Keyboard of digitale piano kopen?

Een keyboard of digitale piano kopen. Als je altijd als je muzikale talent hebt willen ontwikkelen via keyboard of digitale piano, ben je in de goede tijd geboren, want er komen steeds betere keyboards en digitale piano's op de markt. Echte toppers vind je online, bij Neckermann.

Er zijn veel verschillende keyboards en digitale piano's. De moderne digitale piano's kunnen de klank van een ouderwetse piano voortbrengen, maar ook de klank van andere instrumenten. Daarnaast zijn er vele opties die van invloed zijn op het geluid.

Casio Previa PX130 Digitale Piano, te koop bij: Neckermann.

Wat kost een keyboard of digitale piano?

Een keyboard heeft u al vanaf ruim 100 euro, een digitale piano al vanaf ongeveer 700,-. Soms goedkoper, vaak duurder. Er zijn goedkopere keyboards maar dan mag u echt niet veel verwachten van de opties en kwaliteit, maar om te beginnen kunt u ook met een betaalbaar keyboard prima leren spelen. Koop alleen tweedehands als u zeker weet dat u het muziekinstrument bij een goed en betrouwbaar adres koopt, want tweedehands krijgt u meestal geen garantie, of maar heel kort. Nieuw kopen is mede daarom toch de beste optie.

Digitale piano of keyboard, beste getest?

Welke piano of welk keyboard klinkt het beste? Dat is helemaal niet zo gemakkelijk te zeggen want smaken verschillen nou eenmaal. Dure piano's en keyboards hebben natuurlijk wel meer mogelijkheden, maar het is ook afhankelijk waar de piano of het keyboard staat, hoe de akoestiek van een ruimte is en het is afhankelijk van wie er op speelt. Als iemand talent heeft, klinkt het al snel beter dan wanneer iemand er maar wat op tingel tangelt.