Kettlebell. Wil jij een kettlebell met training?

Kettlebell training is een van de meest effectieve manieren om vet te verbranden, de conditie op peil te brengen en af te vallen. Om af te vallen adviseert de obesitas vereniging bijvoorbeeld om niet op een streng dieet te gaan maar om met gewichten te trainen. Omdat dikke mensen vet opslaan in hun spieren, raakt u vet ook het beste weer kwijt door uw spieren te trainen.

De kettlebell is een goede manier om je spieren te te trainen en vet te verbranden, vooral in combinatie met een erg goed dieet: Weight Watchers.

De Kettlebell Workout van personal trainer Van der Velde is een totaal pakket inclusief een Kettlebell naar keuze, om thuis te trainen met de Kettlebell. Het pakket omvat naast schriftelijke informatie, een hele serie DVD's om thuis stap voor stap met de personal trainer te oefenen. Dat deze thuistraining goed in elkaar zit is zeker het geval. Het is een overzichtelijk trainingsprogramma, op prettige manier uitgelegd en daarnaast krijgt u ook ondersteuning per email. Voor iedereen die echt graag af wil vallen en met gewicht wil trainen, is dit een prima methode.

Kettlebell, wat is dat?

Een Kettlebell heeft een beetje de vorm van een koeienbel, en misschien is het woord daar ook wel vanaf geleid. In elk geval is de Kettlebell een gewicht. Kettlebell heeft een handvat. Met behulp van oefeningen (op de Dvd's) traint u uw spieren. Veel mensen vinden trainen met de Kettlebell heerlijk en makkelijk. De oefeningen van Van der Velde zijn leuk en trainen is ook een beetje verslavend. U kunt natuurlijk ook naar de sportschool gaan, maar voor veel mensen is dit of te duur, of niet haalbaar omdat ze niet dagelijks het huis kunnen verlaten, of gewoon niet vol te houden. Ook andere factoren kunnen natuurlijk een rol spelen, zoals zelf willen bepalen wanneer u traint, schaamte voor overgewicht, fysiek onvermogen om steeds heen en weer te reizen naar en van de sportschool, of een andere reden. Als u iemand bent die echt graag wil afvallen en als u doorzettingsvermogen heeft om dagelijks thuis te oefenen, dan kan ik u de in dit artikel genoemde methode van harte aanbevelen.

Dagelijks trainen of niet?

Als u vet wilt verbranden kunt u een paar keer per week trainen. Dagelijks trainen is echter erg goed en kan u helpen sneller af te vallen. Trainen met de Kettlebell is niet moeilijk, maar natuurlijk vergt het wel inspanning. Afvallen lukt alleen door beweging en met name door trainen met gewichten. Dit is wetenschappelijk bewezen. Gezond eten hoort daarbij. Een streng dieet houden is niet aan te raden en is ook niet nodig. Wat wel nodig is om af te vallen is:

  • Trainen met gewichten zoals met de methode Kettlebell Workout (in dit artikel genoemd)
  • De wens om gezond te eten en te leven
  • Oppassen met snoep en snacks
  • Ook (licht) huishoudelijk werk doen is aanbevolen

Weinig beweging, wat nu?

Het menselijk lichaam is niet gemaakt om de hele dag stil te zitten. Mensen die zittend werk doen of om een andere reden niet meer mobiel zijn, zullen zeer waarschijnlijk snel aankomen in gewicht. Om dan weer in beweging te komen kan heel moeilijk lijken. Uw lichaam wil niet meewerken en misschien bent u zelfs kortademig bij inspanning als u overgewicht heeft. Maar ook al bent u zwaar, en ook al heeft u een slechte conditie… Kom in beweging. Begin langzaam, bouw het op en zet door. Gun uw lichaam en geest dat stukje essentiĆ«le gezondheid. Kom in beweging en u zal zien dat u zich snel fitter en beter zal gaan voelen. Als u erg zwaar bent en gewicht moet verliezen, maak uzelf dan niet wijs dat het u niet lukken zal want waar een wil is ligt de weg voor u open. Kies voor beweging en trainen. Het Kettlebell Workout programma van Van de Velde is een goed uitgebalanceerd programma om thuis te bewegen en te trainen met de Kettlebells. Begin er alleen aan als u denkt dat u het zelf aankunt om dagelijks thuis te trainen. U kunt ook samen met iemand anders aan de Kettlebell Workout trainen. U krijgt bij het Kettlebell programma van Van der Velde een Kettlebell gewicht geleverd. Deze zit dus bij de prijs inbegrepen en u kunt meteen aan de slag.

Is trainen met de Kettlebell veilig?

Als u de instructies die u in de training op de DVD's gegeven worden zorgvuldig opvolgt, is trainen zeker veilig. Blessures door ongelukken of verkeerde training kunnen altijd voorkomen, maar dat kan ook gebeuren als u op straat loopt en over een stoepsteen struikelt. De Kettlebell is echter een gewicht waarbij ongelukken kunnen voorkomen omdat het gewicht uit uw hand kan glippen bij intensieve bewegingen zoals zwaaien en draaien. Neem de trainingen dus serieus, train niet langer dan aanbevolen (maximaal 25 minuten achter elkaar) en volg de instructies zorgvuldig op. Wat ook een punt van aandacht is, is uw gezondheid. Als u serieuze gezondheidsproblemen heeft kunt u beter eerst aan uw huisarts vragen of u thuis mag trainen met de Kettlebell. Ook als u klachten heeft die u belemmeren door pijn of andere klachten, overlegt u met de huisarts.