Kangoojump. Wil je Kangoo Jumpen?

Kangoo Jumps. Kangoojumpen of Kangoo Jumpen, het is een regelrechte rage geworden in het buitenland, maar ook Nederland begint nu helemaal in de ban te raken van Kangoojumpen. Kangoo Jumps zijn verende schoenen met een soort ovaalvormige veren onder de zolen, met als gevolg dat je er mee kunt springen als een kangaroe. Misschien niet zo hoog, maar toch minimaal zo lekker. Springen, dansen, hoppen, alles kan op je Kangoo Jumps. En uiteraard is het nog gezond ook.

Conditietrainen, fitness, sporten, dansen… voor allerlei sportieve activiteiten en bewegingsvormen zijn Kangoojumps geschikt. Deze nieuwe sport is goed voor het opbouwen van je conditie, om je spieren te trainen, af te vallen, je gewrichten te sterken, enzovoorts. De Kangoo Jump schoenen werden ontwikkeld door een fysiotherapeut in Zwitserland. Deze springschoenen worden ook wel rebound schoenen genoemd. Ze lijken op skeelers en op skischoenen, maar dan met ovale veren onder je voetzolen. Waarom ze zo populair zijn? Ze zijn vernieuwend, het is alsof je vliegt, het is verslavend op de goede manier, je valt ervan af en je bouwt je conditie op. Deze schoenen hebben alles wat je van een rage verwachten mag. Als je ze ziet, dan wil je ook.

Kangoo Jumpen. Lekker springen. Op straat of samen.

Rebound schoenen Kangoo Jumps

Ze zien er een beetje uit als skischoenen, maar onder de zolen zitten stevige ronde gebogen veren. Daarop kan je springen en dansen en je veert heerlijk terug. Is het moeilijk? Dat valt enorm mee. Al snel ontdek je hoe je springen moet en hoe je je evenwicht het beste bewaart. Je leert heel snel Kangoojumpen. Het is verslavend, dat wel. Je vliegt ook zo lekker over straat, het is alsof je een kleine trampoline onder je voeten hebt. Je moet er wel tegenkunnen dat iedereeen je nakijkt, want je bent een bezienswaardigheid met deze schoenen.

Hoe gezond is Kangoo Jumpen?

Kangoo Jumpen blijkt heel gezond. Je knieen en gewrichten, je spieren en pezen, ze worden allemaal niet meer zo zwaar belast als bij gewoon rennen en fitnessen. Bovendien ben je in beweging dus je werkt aan je conditie en je valt af. Een heerlijke nieuwe sport dus, waar miljoenen mensen wereldwijd, veel baat bij zullen hebben.

Kangoojumps kopen

Kangoojump schoenen zijn nog aan de prijzige kant. Je kunt ze kopen in fitneszaken, maar lang niet elke fitnesszaak verkoopt de Kamgoojump. Volwassen betalen al snel tussen de 170 en 200,- voor een paar Kangoojumpers, kinderen iets minder. Kangoo Jumpen is echter een fantastische sport waardoor je lang plezier van een paar kangaroe-schoenen kan hebben. Ook is het mogelijk om Kangoo Jump schoenen te huren.