Joomla Templates. Hoe maak je je eigen Joomla Template?

Joomla Templates die gratis worden meegeleverd bij Joomla, zijn maar heel lastig aan te passen. Als u al met Joomla werkt dan weet u hoe geweldig Joomla is. Misschien heeft u al een eigen website met Joomla gebouwd, een eigen webshop, en wellicht bent u nu toe aan het maken van een eigen template. Een template helemaal naar uw wens, wat u aan kunt passen aan uw persoonlijke smaak. Worstel niet met de software en het vakjargon, verwen uzelf met de uitstekende uitleg: Templates leren maken. U leert dan templates maken in Joomla, helemaal naar uw smaak.

Joomla templates ontwerpen. U kunt natuurlijk ook templates gaan maken voor anderen. Er zijn namelijk zeer veel mensen die met Joomla werken, maar niet weten hoe ze templates moeten maken of aanpassen. U kunt het boek om dit te leren, direct downloaden en er dus meteen nog mee aan de slag. Een aanrader voor iedereen die Joomla templates wil leren maken.

20100407153649_5453_ebook%20cover.jpg?1301300599

Joomla templates maken en aanpassen

Joomla is mega populair. U kunt er dan ook enorm veel mee. Websites maken en gebruik maken van veel extensies (uitbreidingen). U kunt ook een volledige webshop bouwen in Joomla of betaalmogelijkheden zoals iDeal aan uw website of webshop toevoegen. Verder alle digitale snufjes die een goede website of webshop nodig heeft. Denk hierbij aan mogelijkheden om pagina's uit te printen, pop-up vensters, forum bouwen, poll en agenda toevoegen, gastenboek, en zo meer. Als u zelf templates gaat maken, zal u ook leren bestaande templates aan te passen. Gratis templates zijn namelijk voor handen, maar niet eenvoudig aan te passen. Met de genoemde handleiding zal u precies weten wat u wel en niet moet doen.

Joomla gratis Templates

Joomla heeft zeker wel gratis templates in de aanbieding. U download een aantal direct met de software. Het probleem is echter dat de gratis templates heel lastig zijn aan te passen aan uw persoonlijke wensen of persoonlijke website. Dit lukt vaak zelfs helemaal niet of het wordt niet mooi. Een eigen template maken is niet alleen bewerkelijk, maar ook voor velen moeilijk. Met genoemde cursus bovenaan in dit artikel, leert u echter snel en doeltreffend zelf templates te maken. Als u met Joomla werkt, is dit zeker aan te raden. Wat mag u verwachten?

Joomla templates maken, zelf doen

Met het eBook genoemd in dit artikel leert u snel en doeltreffend:

  • Hoe een goede Joomla template in elkaar moet zitten
  • Hoe u het template stap voor stap opbouwt
  • Welke kleuren goed bij elkaar werken en professioneel staan
  • Hoe u de gratis templates kunt bewerken of toepassen
  • Joomla CSS classes leren kennen en begrijpen
  • Welke doordachte functies en opties u kunt toepassen op de templates
  • Hoe u de functionaliteit van uw eigen template kunt uittesten
  • Hoe u 1.5 of 1.6 templates bouwt
  • Hoe u geld kunt verdienen met het maken van templates in Joomla
  • Hoe u uw eigen stijl gebruikt voor mooie, unieke templates
  • U leert CSS begrijpen en ermee werken
  • Hoe u parameters bouwt en instellen moet
  • Hoe etaleert u Joomla onderdelen op uw website?
  • Hoe maakt u uw template gebruiksvriendelijk?
  • Welke modules kunt u gebruiken?
  • Hoe u een goede template ontwerper/designer wordt

Joomla website of webshop maken

  • Om een website te maken raad ik u aan om ook het artikel Alles leren over Joomla te lezen.
  • Om een webshop te maken raad ik u aan om ook het artikel Virtuemart te lezen.