Je hond trainen en gehoorzaam maken, hoe doe je dat?

Honden opvoeden of trainen zodat ze gehoorzaam worden. Om een hond goed op te voeden moet u eerst kennis hebben van de wereld van een hond. Het online boek Honden Trainen en opvoeden gaat uitgebreid in op alle aspecten van de opvoeding van honden. Een aanrader.

Honden zijn eigenzinnig en ze spelen graag de baas. Zonder dat u er erg in heeft kan uw hond de leiding over u nemen, terwijl u denkt dat het gewoon gezellig is. Ongehoorzame honden, valse honden, ondeugende honden, honden die te veel blaffen, grommen of om eten bedelen. Honden die de baas over u spelen en honden die agressief of ander vervelend gedrag vertonen. Het komt heel veel voor dat honden niet goed zijn opgevoed. Een hond is een gezellig huisdier waar u veel plezier van kunt hebben. Veel honden zullen echter terrein proberen te winnen door u ondergeschikt te maken aan de hond. Het zijn van nature roedel dieren, waar rangorde een grote rol speelt. Veel honden schromen dus niet om te proberen u de baas te worden, en zonder dat u het weet, geeft u mogelijk signalen af waaruit de hond meent op te maken dat hij inderdaad de baas is over u, in plaats van andersom. Honden kunnen leuke puppy's zijn, maar ook kunnen de problemen met probleemhonden u snel boven het hoofd groeien. Voorbeelden van problemen die honden kunnen veroorzaken:

  • Dominant zijn
  • Blaffen
  • Grommen en bijten
  • Ongehoorzaam
  • Spullen vernielen
  • Bedelen om eten
  • Onbetrouwbaar gedrag
  • Jaloers
  • Overige

Gehoorzaamheidstraining voor honden

Om uw hond goed op te voeden (of te heropvoeden als er reeds problemen zijn), zult u heel veel hebben aan Honden Trainen U leert als mens door de ogen van de hond te kijken en op de juiste manier met de hond om te gaan zodat het huisdier zijn plaats kent en u zal gaan gehoorzamen. U kunt het direct lezen op de computer. In het boek komt de psychologie achter de opvoeding van honden uitgebreid aan bod, en zowel u als de hond zullen een veel gelukkiger leven krijgen.

Jack Russel opvoeden
Je hond leren gehoorzamen