Is Skrillex The King of Dubstep?

Skrillex is een Amerikaanse electro house en Dubstep producer. Zijn ster is de afgelopen jaren snel gestegen. Onlangs (16 januari 2012) werd hij 24 jaar. Zijn officiële naam is Sonny John Moore. Al jong hield hij zich bezig met zingen en muziek. Hij is muziek producer, zanger en song-writer. Hij werd beroemd als elektro house/Dubstep producer. Skrillex treedt soms ook op in Nederland. Kaartjes voor optreden in Nederland zijn te koop.

Skrillex groeide op in Californië. Al jong zat hij in een band, de Amerikaanse post-hardcore band From First To Last. Hij speelde er gitaar en werkte mee aan het debuutalbum voor de band. Al snel viel op dat hij ook kon zingen en werd hij de zanger van de band. Na meegewerkt te hebben aan twee albums, Dear Diary, My Teen Angst Has een Body Count (2004) en Heroïne (2006), besloot hij begin 2007 aan een solocarrière te gaan werken omdat hij in die periode niet meer kon zingen wegens problemen met zijn stem. Hij trad op met verschillende bands, werkte aan een debuutalbum en begon in 2008 solo op te treden onder de naam Skrillex. Ook veranderde hij zijn uiterlijk. Al snel werd hij opgemerkt in de Dubstep scene. Niet iedereen in de Dubstep scene (was) en is even enthousiast over hem, maar Skrillex trekt als een magneet en er wordt sowieso over hem gesproken, zowel door liefhebbers als tegenstanders van zijn stijl. Zijn werk is commercieel, dat is waar, maar voor velen is dat misschien nou juist zo aantrekkelijk. Ook vormt hij een soort brug voor Dubstep naar het grote publiek.

  • In juni 2010 kwam Skrillex' debuut EP uit, My Name is Skrillex. Als een gratis download via zijn website
  • 2010 bracht hij een volgende EP uit Scary Monsters

Nominaties

Skrillex werd op de 54ste Grammy Awards, genomineerd voor vijf Grammy Awards, onder andere voor de Beste Nieuwe Artiest 2011. Ook werd hij uitgeroepen tot MTV EDM kunstenaar van het jaar.

Skrillex Dubstep

Skrillex is vooral bekend als House en Dubstepper. Zijn optredens trekken volle zalen. Hij is tevens co-headliner van het grootste jongerenfestival in Victoria, The Good Life Music Festival. Niet gek als je dat allemaal al bereikt hebt op je 24e.