Hometrainers, maar wist u dat...?

Hometrainers zijn er natuurlijk in vele soorten en maten, maart wist u dat er nu ook een hometrainer ontworpen is die u kunt aansluiten op uw computer om vervolgens een virtuele fietstocht door een omgeving op uw beeldscherm te maken? Ik vind het zo'n geweldige uitvinding. U kunt zelfs kiezen uit verschillende virtuele routes, langs wegen en andere 'fietsers'. U kunt wielrenners in proberen te halen of gewoon uw eigen tijd rijden. In elk geval hoeft u zich geen moment te vervelen op dit type hometrainer. Zowel voor de Wii als de PS3.

Lees verder: Afvallen met de Cyberbike is gamen en afvallen tegelijk

De Cyberbike is een slimme uitvinding. Waarom geven mensen immers het sporten op de hometrainer maar al te vaak op? Verveling! Met dit type hometrainer neemt u echter deel aan een fietsroute met andere (zogenaamde) spelers. Gezamenlijk rijdt u over fietspaden en wegen en u ziet het allemaal op het beeldscherm. Ondertussen speelt u voertuigen vrij, kiest parcours, kunt het opnemen tegen andere spelers, en met de Ps3 zelfs online. Ideaal.

Voorbeeld van een virtual reality hometrainer

Virtuele training

Virtual Cyberbiken is niet nieuw. Het bestaat alweer een tijdje maar begint nu pas lekker door te dringen tot Nederland en Belgiƫ. Ik ben zeer enthousiast over virtuele training omdat dit iets is waar we allemaal al jaren behoefte aan hebben. De computer en spelconsoles worden zo enorm veel gebruikt dat het ook perfect kan worden ingezet op gebrek aan lichaamsbeweging te beƫindigen. Stel u voor dat alle games zouden worden uitgerust met virtual reality acties, dan zouden velen gewicht verliezen en hun conditie opbouwen achter de computer. Wel, zover is het nog niet maar waarschijnlijk zal het er wel van komen. Hometrainers die dat wel kunnen zijn in elk geval deze:

Gewicht tot 130 kilo

Weegt u minder dan 130 kilo en wilt u lekker trainen en afvallen op een hometrainer? Kies dan voor de Ps3 Cyberbike. Die van de Wii gaat helaas maar tot 110 kilo lichaamsgewicht.

Heeft u ook al vaak ervaren dat het erg saai kan zijn om om een halfuurtje op een fitnessapparaat te zitten? Daarin bent u niet de enige. Dat hoeft nu echt niet meer. U sluit deze hometrainers, die van prima kwaliteit zijn, aan op uw spelcomputer, Wii of Ps3. Met behulp van software fiets u even later door de mooiste omgevingen. Landschappen, over heuvels, door bossen… En in de verte ziet u andere wielrenners, die haalt u misschien wel eventjes in. Op deze manier uw conditie trainen is leuk, spannend en nooit saai. U kunt kiezen voor licht of pittig parkoers. U kunt er een wedstrijdje van maken of juist kiezen voor een rustig fietstochtje. U kunt de berg op fietsen, en dan kunt u ervoor kiezen dat u ook letterlijk wat zwaarder trappen moet, maar u kunt het ook rustig aan doen. Ideaal. U verveelt zich niet meer. U beleeft nog eens wat op uw hometrainer. Ook kunt u gebruik maken van andere voertuigen.

Bijzonderheden

  • Geschikt voor tot 130 kilo lichaamsgewicht (Ps3), tot 110 kilo (Wii)
  • Hometrainer uitgerust met meters en software Game
  • U fiets door een virtuele wereld die u op uw beeldscherm ziet
  • Direct leverbaar