Hapjes voor op een feestje, goedkope en lekkere recepten

Bij een feestje horen lekkere hapjes of snacks. Als u een klein budget heeft is het niet moeilijk om zelf lekkere hapjes te maken die er heerlijk uitzien, lekker smaken en toch niet te duur zijn. Hier volgen enkele 'recepten' voor lekker goedkope hapjes voor op een feestje.

Dadels of worstjes met spek, benodigdheden

  • Dadels zonder pit (reken een dadel per hapje)
  • Spek/ ontbijtspek (reken een plakje per dadel)

Rol een half plakje spek om de zoete dadel heen en rol zo alle dadels in het spek. Zet de over op 200 graden voorverwarmen en plaats de dadels met spek ongeveer acht tot tien minuten in de oven.

Als u niet van dadels houdt, vervang de dadels dan voor halve knakworstjes.

Gevulde eieren, benodigdheden voor 20 halve eieren + vulling

  • 10 eieren
  • Mayonaise
  • Beetje mosterd
  • Bieslook
  • Beetje ketchup

Kook de eieren hard. Laat ze goed schrikken en afkoelen. Pel de eieren en snij ze in de lengte door midden. Wip voorzichtig het harde eigeel er uit en vang dit op in een bakje. Leg de witte halve eieren op een platte schaal. Voeg een lepel mayonaise, een theelepel ketchup, een theelepel mosterd en fijngehakte bieslook aan het eigeel toe en prak het tot het een smeuïge massa is. Vul de halve eieren met het mengsel en schik de halve eieren op de schaal.

Worstenbroodjes, benodigdheden

  • Bladerdeeg
  • knakworstjes
  • 1 ei

Rol het bladerdeeg los en snij het in stukken, groot genoeg om een worstje in te rollen. Rol bladerdeeg om de worstjes heen en leg de worstjes een kwartiertje in de oven. Plak het bladerdeeg met het ei enigszins dicht. Zet de oven op ongeveer 200 graden.

Stokbrood met appel en geitenkaas, benodigdheden

  • Plakjes stokbrood die u zelf af moet bakken
  • 1 appel
  • Geitenkaas
  • Paprikapoeder

Snij het stokbrood voorzichtig in plakjes. Beleg het brood met platte stukjes appel (zonder pit of schil). Dek het af met een stukje geitenkaas. In de oven afbakken op 200 graden. Na enkele minuten is het klaar. Het brood is dan gaar en de kaas is een beetje gesmolten.

Eiersalade, benodigdheden

  • 10 eieren
  • Mayonaise
  • Twee klein gesneden augurken
  • Fijn gesneden bieslook
  • Zout
  • Peper

Kook de eieren hard en laat ze schrikken in koud water. Dan laten afkoelen. Pel ze. Hak ze fijn. Hak ook de augurken en de bieslook fijn. Schep alles door elkaar met mayonaise, naar smaak. Voeg zout en peper toe. Opdienen met toastjes of stukjes stokbrood.