Gastouder worden? Verdiensten en voorwaarden.

Gastouder worden, wat zijn de verdiensten en voorwaarden? Als u gastouder wilt worden kiest u voor een heel bijzondere manier van thuis geld verdienen. Kinderen zijn immers de leukste mensen van de wereld. Als u echt veel van kinderen houdt, dan is het gastouderschap misschien iets voor u. U vangt kinderen op, meestal in uw eigen huis, en u krijgt per kind, per uur betaald. Gastouderschap, hoe werkt het?

Gastouders zijn ouders waar kinderen te gast zijn. Het lijkt op oppassen, alleen is het gastouderschap georganiseerd opgezet. Dit houdt in dat uw huis wel aan enkele voorwaarden moet voldoen qua hygiƫne bijvoorbeeld. En het spreekt ook voor zich dat een huis waar kinderen worden geplaatst voor gastouderschap, veilig moet zijn. Over het algemeen gaat het bij gastouderschap om dagopvang, bijvoorbeeld gedurende de uren dat de ouders werken. De gastouder vangt het kindje op en verzorgd het dan de hele dag. Dat kan een baby zijn, maar ook een peuter of kleuter.

Voor en na-schoolse opvang

Kinderen die al naar school gaan en die bij gastouders terechtkomen, vallen in de voor en naschoolse opvang. Ze hebben dus een gastouder voordat ze naar school gaan, eventueel ook in de middagpauzes, en na schooltijd.

Gastouderschap verdiensten

Als u gastouder wordt verdient u 5 euro per kind per uur. Als u dus drie kinderen opvangt, verdient u 15 euro per uur. Voordat u zich aanmeld als gastouder kunt u alles lezen over gastouderschap en op welke manier u het beste beslagen ter ijs komt. Lees veel over gastouderschap voordat u eraan begint.