Fotograaf gezocht. Verkoop uw foto´s

Fotograaf gezocht voor opdrachten over uiteenlopende onderwerpen. Foto's verkopen. Er zijn tegenwoordig wellicht veel meer fotografen dan vroeger, er zijn ook andere mogelijkheden om uw werk te verkopen. Wachten tot je een opdracht krijgt lijkt een manier, maar is wegens de enorme concurrentie voor de meeste fotografen niet lucratief genoeg. Maar elke fotograaf kan geld verdienen met het verkopen van foto's, bij het inmiddels wereldberoemde:

Of u nu een professionele fotograaf bent of een hobbyist, iedereen kan zijn of haar werk uploaden naar een stocksite en de foto's onbeperkt verkopen. Een goede foto die in de smaak valt kan in theorie duizenden keren verkocht worden. Besef wel dat dit dan wellicht 1000 cent oplevert, dus heel veel zal je er niet mee verdienen.

Hoe kan je veel geld verdienen met je foto's?

Om veel geld te verdienen met je foto's moet je de weg kennen. Lees instructies naar het grote geld als fotograaf, in: Geld Verdienen met je Foto's

Denk eens aan al die foto's die u al genomen heeft en die nu maar op de harde schijf of op uw USB sticks staan, terwijl u geen cent verdient met die foto's. Stockfotografie is een niche die u niet mag vergeten te bekijken, want ik kan u verzekeren dat er veel geld mee te verdienen is. Stockfotografie is uiteraard een zeer commerciële tak in de fotografie, en elke fotograaf die aanvoelt welke onderwerpen nodig zijn, zal op deze manier goed kunnen verdienen. De foto's kunnen worden gebruikt op websites, blogs maar ook in tijdschriften of kranten. U behoud uw auteursrechten, tenzij u die verkoopt. De foto's mogen wel rechtenvrij gebruikt worden, maar er zijn uiteraard regels die uw werk beschermen. De kopers mogen dan ook niet zomaar doen met het werk wat zij willen, ze mogen gebruikt worden maar bijvoorbeeld niet onbeperkt. U leest daar alles over op de Bigstockphoto site. Er is bijvoorbeeld altijd behoefte aan foto's die betrekking hebben op:

  • emotie (blijdschap/verdriet/eenzaamheid/geluk, enzovoorts)
  • relaties
  • geld en aanverwanten
  • gezinsleven
  • voedsel en culinair
  • kinderen
  • zakelijk
  • feestdagen
  • sport
  • evenementen
  • voorwerpen
  • fotomodellen
  • unieke/zeldzame voorwerpen
  • et cetera
nicB1e

Foto's van vele verschillende onderwerpen verkopen goed als stockfoto's

Fotograaf opdrachten

Ook als stockfotograaf kunt een opdrachten krijgen, bijvoorbeeld via de website van DreamsTime. Opdrachtgevers zoeken soms hele specifieke foto's. Maar het mooiste aan werken voor deze site is toch dat u 100 beelden per dag kunt uploaden, beelden die u anders nooit verkopen zou. Na tien dagen kunt u dus al 1000 foto's online hebben staan. Als u veel fotografeert, scherpe foto's kunt maken en talent heeft voor deze vorm van fotograferen, is dit een richting die ideaal is om goed geld te verdienen als fotograaf. Besef wel, met de komst van stocksites is de fotograaf ook een nieuw tijdperk ingegaan. Veel fotografen wachten nog op de oude wijze, op opdrachten. Die tijd is echter voor de meesten, voorbij. Er zijn veel fotografen dus de competitie is enorm. Als Stockfotograaf kunt u uzelf nog bewijzen en een goed tot zeer goed inkomen opbouwen. Deze vorm van fotograferen is ook prima te combineren met fotoshoots maken in de studio. Uw modellen moeten akkoord gaan als u de foto's als stockfoto online zet en verkopen wilt.

Waar moet een foto aan voldoen voor stocksites?

De foto's worden bekeken en beoordeeld op 100%. Bekijk uw foto's dus op groot formaat en werk vlekjes en vuiltjes bij voorkeur weg. Op de website treft u alle voorwaarden aan, maar de foto moet scherp zijn, een duidelijk onderwerp hebben, geen ruis bevatten, en uiteraard door uzelf gemaakt zijn, enzovoorts. Meer geld verdienen met fotograferen? Lees dan ook: Geld Verdienen met je Foto's